site traffic analytics

Wizz Air în Republica Moldova

Mâine, 14 decembrie, reprezentanții companiei aeriene low-cost WizzAir (cei de au avut plăcerea să mă numere printre clienți în avântul meu înspre Barcelona) ajung la Chișinău pentru a continua negocierile privind efectuarea zborurilor low-cost dinspre/înspre Republica Moldova.

Wizz Air

Potrivit gov.md, băiețeii movrozalii de la Wizz Air vor avea o întâlnire cu Prim-ministrul Vlad Filat, după care vor vizita aeroporturile din Chişinău, Bălţi şi Mărculeşti, pentru a se documenta vizavi de  condiţiile tehnice de operare disponibile. Compania Wizz Air şi-a exprimat intenţia de a lansa zborurile din Chişinău spre destinaţiile din Uniunea Europeană, urmare a parafării Acordului privind Spaţiul Aerian Comun UE-RM.

Wizz Air este unul din cei mai mari operatori low-cost din Europa Centrală şi de Est. Compania dispune de o flotă tînără de 36 aeronave de tip “Airbus 320″ şi intenţioneaza pînă în 2017 să mai achiziţioneze încă 132 aeronave.

Cei care vor suferi cel mai mult de pe urma venirii Wizz Air în Republica Moldova vor fi transportatorii care operează rutele București-Chișinău (inclusiv cei de fac popas la Tâmboiești, loc misterios și de basm aproape :) ), tur retur. Acest lucru se explică prin faptul că foarte mulți basarabeni care și-au redobândit cetățenia română aleg varianta unui drum Chișinău-București și o cursă low-cost cu Wizz Air sau Blue Air, cele două companii low-cost ce operează pe Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu (aka Băneasa) din București.

De exemplu, o cursă tur-retur Chișinău-Roma-Chișinău cu Air Moldova costă 246 de Euro. O cursă București-Roma-Buucurești cu Wizz Air costă 96.71 de Euro+cei 500 de MDL (adică 33 Euro) tur-retur Chișinău-București, adică, un total de circa 130 de Euro. Mică-mare diferență, nu? Dar nu doar cei care transportă pasageri pe ruta București-Chișinău își vor pierde din clienți. Dat fiind prețurile exorbitante la biletele de avion, mulți moldoveni pleacă “la Italii, Portugalii, Spanii, Franțe și Germanii” și alte celea cu microbuze în care-și supun torturii nu doar vezică urinară, ci și răbdarea exprimată în unități de timp.

Deci, este evident că dacă nenea Vlad Filat reușește să aducă Wizz Air-ul în Republica Moldova, PLDM-ul, al cărui lider este, își va îmbogăți bazinul de votanți cu mulți reprezentanți ai diasporei republicamoldovene și nu doar cu aceștia. Nouă nu ne rămâne decât să ne așezăm comod în fotoliile cui ne are și să frunzărim cu touchpad-uri și mouse-uri, deocamdată, ofertele de la Wizz Air din București, alegând între Catania și Zaragoza, de exemplu, pentru Crăciunul care vine peste noi în pași iuți de reni nărăvași.

Proiectul de înfiinţare a companiei Wizz Air s-a conturat în iunie 2003, în momentul în care şase persoane cu o experienţă vastă în domeniul transporturilor aeriene şi cu rezultate de excepţie în alte domenii industriale au făcut echipă cu József Váradi, Directorul General Executiv al companiei. În numai trei luni, Wizz Air era deja o companie înregistrată şi gata de zbor.

Prima cursă a avut loc în ziua de 19 mai 2004, cu decolare de la Katowice. În prezent, Wizz Air dispune de 15 baze operaţionale în regiune: Gdansk, Poznan, Katowice, Varşovia şi Wroclaw în Polonia, Budapesta în Ungaria, Sofia în Bulgaria, Bucureşti, Cluj-Napoca, Targu Mures şi Timişoara în România, Vilnius în Lituania, Kiev în Ucraina, Belgrad în Serbia şi Praga în Republica Cehă, oferind zboruri pe mai mult de 220 de rute.

Sursa: www.inconstantin.ro



Adaugata pe : 13 / 12 / 2011.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays