site traffic analytics

IATA îndeamnă UE să-şi reconsidere politicile privind aviaţia

Ce importanţă are aviaţia la nivel european

Tony Tyler, IATAAsociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a cerut politicienilor europeni să-şi concentreze eforturile cu privire la măsurile pentru sprijini competitivitatea sectorului aviatic din Europa. "Siguranţa şi securitatea trebuie să vină întotdeauna pe primul loc. Dar, în acest moment critic pentru economiile europene, este important ca politicile să se concentreze asupra măsurilor care susţin creşterea economică şi crearea de locuri de muncă, creşterea competitivităţii şi sprijin pentru dezvoltarea durabilă", a declarat Tony Tyler, directorul general şi CEO al IATA.

Tyler a cerut, de asemenea, factorilor de decizie politică europeni de a identifica soluţii win-win. "Există numeroase domenii de interes comun între ceea ce este bun pentru industrie şi ceea ce este bun pentru Europa", a declarat Tyler. El a menţionat că o astfel de abordare ar putea contribui la evitarea "consecinţelor neintenţionate" de reglementare. "În prezent, direcţia generală este concentrată pe" limitarea şi impozitarea aviaţiei. În loc de a adopta politici de susţinere, politicienii europeni marşează pe impozitare şi creşterea taxelor.

Remarcile lui Tyler au venit în cadrul unui discurs susţinut la Clubul Aviatic European. Punctele cheie includ următoarele priorităţi politice:

Capacitate: În timp ce IATA a salutat multe aspecte ale pachetului de măsuri privind aeroporturile, Tyler a subliniat preocuparea industriei privind intenţia de a schimba regula de management al sloturilor de pe aeroporturi 80:20 de "îl utilizezi sau îl pierzi" la regula 85:15. "Regula actuală 80:20 se bazează pe liniile directoare IATA privind sloturile, care sunt implementate pentru 161 de aeroporturi la nivel global. Schimbarea regulii la  85:15 determină companiile aeriene să acopere cererea atunci când nu există cerere pentru zboruri. A zbura cu avioanele goale nu îmbunătăţeşte competitivitatea sau performanţa de mediu. Accentul ar trebui să treacă pe construirea unei capacităţi aeroportuare necesară pentru a îndeplini o creştere economică ", a declarat Tyler.

Cerul unic european (SES): SES va îmbunătăţi competitivitatea Europei, prin creşterea capacităţii spaţiului aerian, îmbunătăţirea siguranţei, reducerea emisiilor de carbon cu aproximativ 16 de milioane de tone anual şi reducerea la jumătate a costurilor de trafic aerian de management. Cele mai recente rapoarte de progres privind SES menţionează că doar cinci din cele 27 de state membre UE sunt pe cale de a îndeplini obiectivele convenite pentru a reduce întârzierile şi pentru a îmbunătăţi eficienţa costurilor. Şi doar unul din cele nouă blocuri aerospaţiale funcţionale este de aşteptat să respecte termenul limită convenit pentru sfârşitul anului. "Acesta este un an crucial pentru SES Europa iar acest proiect nu îşi poate permite să eşueze.. Apreciez eforturile de urgentare depuse de vicepreşedintele Siim Kallas. În cazul în care statele nu pot livra
rezultate, atunci este timpul Comisiei de a conduce o abordare de sus în jos ", a declarat Tyler.

Schema UE de Comercializare a Emisiilor (EU ETS): IATA a continuat să solicite o soluţie la nivel mondial prin intermediul Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (ICAO), ca fiind cheia pentru a rupe impasul cu privire la planurile Europei de a include în mod unilateral transportul aerian internaţional, în cadrul EU ETS. "Consecinţele neintenţionate ale abordării unilaterale şi extra-teritoriale merg dincolo de denaturarea pieţei statelor UE, văd acest lucru ca pe un atac la suveranitatea lor. Simt o recunoaştere tot mai mare, la Bruxelles, a faptului că un sistem global dezvoltat prin ICAO ar oferi o soluţie superioară, atât pentru gestionarea în domeniul aviaţiei emisiilor, precum şi pentru rezolvarea problemelor politice cauzate de extinderea schemei de dincolo de graniţele Europei. Acest lucru este încurajator şi vom face tot ce putem pentru a promova o soluţie pragmatică. Dar timpul nu este de partea noastră".

Companiile aeriene din Europa ar putea porni acţiuni de represalii. Şi unele companii aeriene non-europene ar putea avea de ales dacă să se supună legii din ţara lor, sau cea a Europei, două consecinţe mai mult nedorite, care ar trebui să convingă toate statele că ICAO este calea de urmat", a declarat Tyler.

Biocombustibili: Tyler a remarcat că biocombustibilii au reprezentat o componentă-cheie a angajamentelor industriei aviatice privind limitarea emisiilor nete din 2020 şi reducerea acestora la jumătate până în 2050, în comparaţie cu nivelurile din 2005. "Pentru a trece de la zborurile demonstrative la cele care sunt o componentă majoră a consumului din industrie, avem nevoie de scăderea preţului şi de creşterea aprovizionării. Consecinţa neintenţionată a politicii actuale de conducere conduce către biomasă şi către investiţiile în transportul rutier, care dispune de surse alternative de energie. Acest regim de urgenţă trebuie să fie redresat, nu prin intermediul mandatelor de amestec, ci prin oferirea de stimulente adecvate de politici de atragere a investiţiilor şi de implementare la scară a proiectelor comerciale de aviaţie privind utilizarea biocombustibililor", a declarat Tyler.

Beneficii ale aviaţiei

Tyler a reiterat beneficiile economice ale aviaţiei. "Cu bugetele de austeritate din Europa, veniturile din exportul de marfă şi de turişti sunt vitale pentru a sprijini creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi a PIB. Peste 35% din valoarea bunurilor comercializate la nivel internaţional sunt transportate pe calea aerului. Cele 655 de milioane de oameni care au zburat în Europa anul trecut, au facilitat afacerile şi turismul. Lanţul de aprovizionare aviatic susţine milioane de locuri de muncă europene, care au devenit vizibile atunci când criza cenuşei vulcanice din 2010, care a afectat Europa şi o mare parte din lume", a menţionat Tyler.

IATA a comandat 54 de studii economice către Oxford Economics, pentru a cuantifica beneficiile aviaţiei, la nivelul fiecărei ţări. Reperele pentru economiile europene majore includ Marea Britanie, unde aviaţia suportă 1,4 milioane de locuri de muncă şi 5% din PIB, Franţa, cu un milion de locuri de muncă şi 3,9% din PIB şi Germania cu 1,1 milioane de locuri de muncă şi 2,6% din PIB.

"Aceste studii oferă o platformă care le permite factorilor de decizie politică din UE de a oferi aviaţiei beneficii economice, chiar mai ample în Europa, care înseamnă:. (1) aplicarea standardelor globale pentru o industrie globală ori de câte ori este posibil, (2) asigurarea unei capacităţi de creştere suficiente, (3 ) implementarea cerului unic european, (4) adoptarea unei abordări globale asupra schimbărilor climatice şi (5) asigurarea că politicile fiscale şi de reglementare permit condiţii de siguranţă, eficientă şi durabilă de creştere ", a completat Tyler.



Adaugata pe : 08 / 02 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Booking Bucharest
Le Chateau
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays