site traffic analytics

Bucureşti a devenit cel mai important hub al Wizz Air. Se pregăteşte Budapesta

Mile Powell, Wizz AirMike Powell, Chief Financial Officer al companiei aeriene low cost Wizz Air, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că până la începutul verii, Wizz Air va investi 100 de milioane de euro pentru achiziţia a două aeronave Airbus care vor deservi hub-ul din Bucureşti. Astfel, flota alocată Capitalei va fi formată din şase avioane, iar Bucureştiul va deveni cel mai important hub al Wizz Air, alături de Budapesta.
Wizz Air îşi va transfera complet operaţiunile de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) începând cu 25 martie, ceea ce va determina o creştere a taxei de aeroport de 25%. Majorarea se va transpune în scumpirea biletelor de avion cu până la 4% (o medie de 6 euro per bilet), dar preţul va fi dictat de cerere.
Potrivit oficialilor companiei, biletele cumpărate deja pentru călătoriile de după 25 martie nu vor suferi modificări la nivelul preţului, însă este posibil ca orele de zbor să fie modificate. Prin urmare, operatorul aerian va anunţa toţi clienţii de mutarea zborurilor pe Otopeni, dar şi de eventuale schimbări de program.

Bucureşti: concurenţă benefică pe piaţa companiilor aeriene, dar monopol aeroportuar

Wizz Air"Mutarea pe Otopeni înseamnă creşterea costurilor, dar piaţa din România poate absorbi această majorare. Costurile practicate de Aeroportul Otopeni sunt substanţial mai mari decât media celor pe care le plătim pe celelalte aeroporturi din lume. De cinci ani de când suntem în România, taxele de aeroport s-au dublat până în prezent", a spus Mike Powell. Acesta a subliniat că, deşi din punct de vedere al companiilor aeriene, Bucureştiul este bine deservit şi, datorită concurenţei, preţurile sunt din ce în ce mai mici şi atractive, pe partea aeroportuară, Capitala va avea, în curând monopol. De pe 25 martie, pe Aeroportul Băneasa vor opera doar avioane de dimensiuni mici, gen private jets. Monopolul va fi atât din partea operatorului de aeroport, cât şi din partea companiei care se ocupă de alimentare. Zilele acestea, Wizz Air va alege şi compania de handling (din cele trei opţiuni).
Potrivit oficialului Wizz Air, creşterea de 25% a costurilor de operare implică cheltuieli suplimentare de 12 milioane de euro la nivelul unui an. Mutarea va implica, însă, şi o creştere a operaţiunilor. Creşterea taxelor va fi contrabalansată prin alte economii de costuri, care vor veni din rata mai mare de utilizare a aeronavelor.
Mike Powell a mai subliniat că, atunci când va apărea un alt aeroport în zonă vor analiza relocarea. "Este pentru prima dată în istoria companiei când suntem mutaşi de pe un aeroport secundar pe unul principal. De regulă se întamplă invers", a mai spus acesta.

Din iunie, destinaţii noi pentru români: Palma de Mallorca (Spania), Verona (Italia) şi Memmingen (Germania)

Prin suplimentarea numărului de avioane tip A320 care vor deservi Aeroportul Henri Coandă, de la Wizz Air4 la 6,compania va crea şi 500 locuri suplimentare de muncă, directe şi indirecte, totalul acestora ajungând la 2000. În prezent Wizz Air deserveşte din Bucureşti 18 destinaţii, număr pe care intenţionează să îl crească la 22 în această vară. Astfel, numărul de frecvenţe săptămânale va urca de la 70 la 123, iar numărul estimat al pasagerilor va ajunge la 2 milioane, faţă de 1,5 milioane, cât s-a înregistrat în 2011. Începând cu 23 iunie, linia aeriană introduce noi zboruri către Palma de Mallorca (Spania) şi Verona (Italia), destinaţii deja anunţate, iar din 25 iunie va include pe hartă şi Memmingen (Germania), al doilea oraş german de pe harta rutelor din România, după Dortmund. Directorul financiar Wizz Air a spus că pentru viitor are în vedere intrarea pe piaţa din estul României, respectiv în Moldova. În prezent, operatorul aerian are baze în Bucureşti, Cluj, Târgu Mureş şi Timişoara.

Wizz Air a transportat în 2011 peste 11 milioane de pasageri, în creştere cu 15% faţă de anul precedent, dintre care aproape 25% au fost din şi spre România, o creştere de 29% în cazul ţării noastre. Potrivit OAG Capacity Statistics efectuate în luna ianuarie, pentru Europa Centrală şi de Est, Wizz Air deţine o cotă de piaţă de 37,7% din totalul companiilor aeriene low cost, fiind urmat de Ryanair, cu 28,5% şi de easyJet, cu 7,8%.

Mike Powell: "Statele nu ar trebui să subvenţioneze companiile aeriene naţionale. Ele ar trebui să lase loc liber competiţiei. Doar astfel vor apărea cele mai bune oferte pentru pasageri"

O dată cu falimentul companiei naţionale maghiare, Malev, Wizz Air şi-a dezvoltat operaţiunile în Budapesta. Astfel, numărul de avioane alocate pentru acest hub creşte de la 4 la 6. Pe relaţia Bucureşti-Budapesta, Wizz Air va avea, în cadrul orarului de vară, 4 curse pe zi, luni, miercuri, vineri şi duminica. "Statele nu ar trebui să subvenţioneze companiile aeriene naţionale. Ele ar trebui să lase loc liber competiţiei. Doar astfel vor apărea cele mai bune oferte pentru pasageri. Oferim ca exemplu cazul Malev. La numai 8 ore de la anunţarea falimentului, deja erau înlocuite toate cursele acesteia cu cele ale altor companii aeriene, care vor răspunde cererii de acum înainte", a subliniat Powell. Acesta este de părere că neintervenţia statului în sprijinirea şi favorizarea unor companii, precum sunt cele naţionale, va determina scăderea preţurilor şi eliminarea monopolurilor, toate acestea venind în beneficiul clientului.

Autor: Traian BĂDULESCU

Sursa foto: www.wizzair.com



Adaugata pe : 23 / 02 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays