site traffic analytics

IATA: traficul aerian mondial a înregistrat o creştere semnificativă

Tony Tyler, CEO IATAAsociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a raportat că, în anul 2011, cererea de pasageri a crescut cu 5,9% faţă de 2010, în conformitate cu tendinţele de creştere pe termen lung. În schimb, transportul cargo a scăzut cu 0,7%, dar a înregistrat o creştere a cererii în decembrie, de 0,2%. Creşterea cererii a determinat creşterea capacităţii cu 6,3% (pentru pasageri) şi cu 4,1% (pentru marfă), punând presiune asupra gradului de ocupare. Gradul mediu de ocupare în 2010 a fost de 78,1%, în scădere faţă de 2010, când a fost de 78,3%, în timp ce factorul de încărcare la transport de marfă a fost de doar 45,9%, în scădere de la 48,1%, în 2010.

 

"Având în vedere condiţiile precare ale economiilor occidentale, piaţa de pasageri s-a descurcat bine în 2011. Dar, in general 2011 a fost un an al contrastelor. Creşterea sănătoasă de pasageri, în principal în prima jumătate a anului, a fost compensată de o piaţă în declin pe partea de cargo. Optimism, în China, în contrast cu întuneric, în Europa. În mod ironic, moneda euro, mai slabă, a susţinut cererea de călătorie de afaceri. Dar, în primul rând abordarea fiscală şi restricţiile europene în domeniul aviaţiei au determinat ca operatorii de transport de pe continent să aibă cea mai slabă rentabilitate printre regiunile majore ale industriei. Cu precauţie, îmbunătăţirea încrederii în mediul de afaceri este o veste bună. Dar în 2012 este încă se anunţă a fi un an dificil ", a declarat Tony Tyler, directorul general şi CEO al IATA General.

 

Cererea de pasageri pentru luna decembrie a crescut cu 5,4% faţă de aceeaşi lună a anului 2010. Comparaţii cu luna decembrie 2010 sunt, de asemenea, distorsionate din cauza iernii severe din Europa şi America de Nord, precum din cauza grevelor din Europa, cererea de suprimată. Cererea de pasageri din decembrie a crescut cu doar 0,7% faţă de noiembrie, în timp ce gradul de ocupare a scăzut cu 0,2 puncte procentuale.

 

Indicatori IATA

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Pieţele internaţionale de pasageri

 

Transportul aerian internaţional a crescut cu 6,9% anul trecut, deşi majoritatea creşterii a avut loc în prima jumătate a anului. Capacitatea a crescut, pe plan internaţional, cu 8,2%, împingând gradul de ocupare până la 77,4%. Pentru decembrie, traficul internaţional a crescut cu 6,4%, în parte datorită nivelului scăzut de trafic din 2010 înregistrat în America de Nord şi Europa, şi a crescut cu 1,4% faţă de noiembrie 2011.

 

TAROM, Aeroportul Henri CoandaEuropa - a înregistrat a doua rată de creştere, după transportatorii din America Latină. Cererea a crescut cu 9,5% anul trecut, în timp ce capacitatea a crescut 10,2%, rezultând într-un grad de ocupare de 78,9%. Trafic a crescut în decembrie cu 9,8%, dar această creştere a fost estompată de creşterea a 10,3% din capacitate. Performanţa puternică a Europei este oarecum surprinzătoare, având în vedere criza datoriei suverane europene. Cu toate acestea, companiile aeriene europene au beneficiat de creşterea călătoriilor de afaceri pe distanţe lungi, în parte, datorită exporturilor puternice din Europa de Nord.

America de Nord - a avut cel mai mare grad de ocupare -  80,7% pentru tot anul, respectiv 80,5% pentru luna decembrie. Aceste cifre demonstrează capacitatea de gestionare a gradului de ocupare, în contextul în care industria s-a confruntat cu o creştere a cererii de doar 1% pentru luna decembrie şi de 4% pentru tot anul. Cu toate acestea, capacitatea s-a extins în continuare un pic mai repede decât cererea, cu creşteri de 1,4% în decembrie şi 6% pentru tot anul, astfel încât gradul de ocupare nu a fost la fel de mare ca în 2010.

America Latină – liderul creşterii raportate la trafic în 2011, cu un plus de 10,2% al cererii comparativ cu 2010. Aceasta, de asemenea, a fost singura regiune în care evoluţia cererii de creştere a depăşit creşterea capacităţii, care a fost de 9,2%. Cu toate acestea, creşterea puternică a traficului în decembrie, de 8,8%, a fost depăşită de o creştere a capacităţii de 11,1%. Traficul aerian înregistrat în America Latină este susţinut de economiile interne sănătoase şi de activitatea de comerţ cu America de Nord şi cu Asia.

Orientul Mijlociu  - Creşterea traficului de pasageri a fost de 8,9%, faţă de o creştere cu 9,7% a capacităţii, ceea ce a pus o presiune asupra gradului de ocupare care, la 75,4%, a fost cel mai scăzut, cu excepţia Africii. Cu toate acestea, luna decembrie s-a încheiat cu o notă pozitivă, cu o creştere a traficului de 11,7% faţă de o creştere de 11% a capacităţii şi un grad de ocupare de 77,1%. Companiile aeriene din această regiune şi-au încetinit ritmul de dezvoltare cu care ne obişnuiseră, însă datorită preţurilor competitive şi a poziţionării geografice, rămân hub-uri foarte bine poziţionate pentru conexiunile pe distanţe mari.

Asia-Pacific – Companiile aeriene au experimentat cea mai mare diferenţă între creşterea traficului şi a capacităţii, de 4,1%, respectiv 6,4%. O parte semnificativă a acestei încetiniri a fost cauzată de cutremurul urmat de tsunami-ul din Japonia, al căror impact asupra transportului aerian ar fi trebuit să fie temporar. Cu toate acestea, scăderea drastică a transportului aerian de marfă a fost cauzată de declinul cererii de produse fabricate în extremul orient. Gradul mediu de ocupare a fost de 75,9%. În decembrie, cererea a urcat cu 3,7% iar capacitatea a crescut cu 5,9% ceea ce a determinat un grad de ocupare de 74,7%.

Africa - Cererea a scăzut cu 0,7% în decembrie, dar a crescut cu 2,3% pentru întregul an. Această performanţă relativ slabă a fost, în parte, datorată tulburărilor civile din ţările nord-africane (Tunisia, Egipt, Libia). Cu toate acestea, buna performanţă economică din regiune a generat, totuşi, o cerere semnificativă a transportului aerian. Totuşi, companiile aeriene africane nu au reuşit să beneficieze pe deplin de aceasta şi au pierdut din cota de piaţă. Capacitatea a crescut doar cu 0,2% pentru decembrie şi 4,4% pentru 12 luni. Gradul de ocupare au fost cel mai slab din industrie, de 68,9% pentru luna decembrie şi de 67,2% pentru întregul an.

 

Pieţele interne de pasageri

 

Cererea de pasageri pe pieţele interne pentru întregul an a crescut cu 4,2%, comparativ cu o creştere a capacităţii de 3,1%, ceea ce a determinat un grad de ocupare 79,3%. Cererea pentru decembrie a crescut cu 3,7% faţă de anul anterior. Cu toate acestea, s-a înregistrat un declin de 0,5% din noiembrie. Nu este clar încă dacă acest lucru semnaleaza un nou trend sau este doar o anomalie. Aceasta deoarece pieţele individuale au variat în mod dramatic în performanţele lor.

 

Cererea din SUA a crescut, de exemplu, cu doar 1,3% pentru anul – rezultat al maturităţii a Aeroportul Henri Coanda, Otopenipieţei şi al creşterii lente a economiei. Pe de altă parte, cererea internă chineză a crescut cu 10,9% iar capacitatea cu 7,8%, determinând un grad de ocupare de 82,2%, care a ajutat profitabilitatea companiilor aeriene ale ţării. Creşterea economică a încetinit, dar de cele mai multe standarde care stau la baza cererii de zboruri a rămas încă puternică. India e recordmanul - a înregistrat cea mai puternică creştere anuală a cererii, cu 16,4%, capacitatea a crescut 18,6%, iar gradul de ocupare a fost de 74,7%.

 

Japonia a fost cea mai afectată. Impactul cutremurului de anul trecut şi al tsunami-ului au însemnat pentru Japan Airlines (JAL) o scădere de 15,2% a traficului şi de 11,5% a capacităţii. Până în decembrie, cu toate acestea, piaţa internă a revenit la o scădere de 4,7% faţă de decembrie 2010.

 

Operatorii de transport brazilieni au înregistrat o creştere de 13,7% a cererii interne şi o creştere de 11,2% a capacităţii. Însă gradul de ocupare rămâne sub media industriei, fiind de 69,3%.

 

Concluzie: companiile aeriene au nevoie de mai mult sprijin politic şi fiscal

 

"Îmbunătăţirea încrederii în mediul de afaceri şi încurajarea noutăţile bune dinspre economia SUA sunt evoluţii încurajatoare. Dar este mult prea devreme pentru a prezice o „aterizare lejeră” pentru 2012. Criza zonei euro este departe de a se termina. Imposibilitatea de a obţine o soluţie durabilă va avea consecinţe grave pentru economiile din întreaga lume", a declarat Tyler.

 

"Companiile aeriene au făcut investiţii masive în consumul eficient de combustibil, în aeronave ecologice. Provocarea este de a le implementa profitabil într-o piaţă dinamică şi nesigură. Guvernele, între timp, au nevoie de o viziune strategică asupra industriei aeriene, care să recunoască valoarea ei ca un catalizator al creşterii economice. Companiile aeriene transportă aproximativ 3 miliarde de oameni pe an. Iar peste o treime din valoarea mărfurilor care sunt comercializate la nivel internaţional este transportată pe calea aerului. A transporta persoanele şi bunurile la destinaţiile lor, cât mai eficient, îmbunătăţeşte competitivitatea. Investiţiile în infrastructură, care ar permite aeronavelor să decoleze şi să aterizeze cu un minim de întârziere şi vor eficientiza consumul de carburant ar oferi un aport mult mai mare la PIB-ul global decât politica fiscală rigidă şi mioapă. Să sperăm că 2012 va fi anul în care politicienii îşi vor pune capitalul politic necesar în favoarea unor proiecte importante, precum cerul unic european şi NextGen, în Statele Unite ", a mai subliniat Tyler.

Sursa: iata.org

Foto: iata.org, http://www.bucharestairports.ro

 



Adaugata pe : 29 / 02 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Booking Bucharest
Le Chateau
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays