site traffic analytics

Bruxelles: Primul seminar pan-european privind transportul cu autobuze si autocare

Autocar UNTRRUniunea Internationala a Transporturilor Rutiere - IRU a organizat un seminar pan-european pe tema "Transportului cu autobuze si autocare pe distante lungi în Europa - (re)descoperind roata",
în data de 29.02.2012, la Bruxelles.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR, în calitate de membra activa în conducerea Consiliului de Transport Persoane IRU a participat cu deosebit interes în cadrul acestui seminar european de importanta strategica pentru sectorul transporturilor rutiere inter-urbane si pentru viitorul mobilitatii europene.
Cu ocazia acestui prim seminar pan-european privind transportul cu autobuze si autocare pe distante lungi în Europa, IRU si-a afirmat intentia ferma de a-si întari eforturile, alaturi de parteneri publici si privati, pentru a asigura cresterea constanta a calatoriilor cu autobuze si autocare, operate astazi în principal de companii private, conform obiectivului campaniei internationale SMARTMOVE de dublare a utilizarii autobuzelor si autocarelor în urmatorii ani.
În deschiderea seminarului IRU, Ministrul Francez al Transporturilor, Thierry Mariani a adresat un mesaj video, evidentiind potentialul extraordinar al transportului cu autobuze si autocare în secolul 21, care ofera solutii de transport la preturi imbatabile si cu bine cunoscuta flexibilitate, fiind modul de transport preferat de o mare parte a populatiei.
Comisia Europeana si mai multi europarlamentari si-au exprimat sprijinul pentru crearea unui Grup European public-privat de Reflectie Strategica care sa pregateasca recomandari politice, alaturi de un Plan de actiune UE si un calendar pentru atingerea obiectivului de dublare a utilizarii
transportului rutier colectiv de pasageri în urmatorii 10-15 ani.

Principalele subiecte înscrise pe agenda seminarului au fost:

- Rezultatele studiului Comisiei Europene (2009) privind transportul cu autobuzul si autocarul în UE: provocari si oportunitati pentru viitor- Noi sisteme moderne de comunicare si rezervare pentru a facilita accesul clientilor la serviciile cu autobuze si autocare pe distante lungi
- Panel 1: Catre un cadru de afaceri juridic si administrativ prietenos pentru calatoriile pe distante lungi cu autobuzul si autocarul - piete mature
   Modelul spaniol de piata inter-urbana (Intercity) si aparitia BRT:    lectii de învatat si greseli de evitat
   Modelul britanic de piata inter-urbana (Intercity), rolul si locul National Express
   Modelul italian de piata intercity: lectii de învatat si greseli de evitat
   Rezultate si lectii de învatat din liberalizarea liniilor de autobuze si autocare pe distante lungi din  NorvegiaRadu Dinescu, UNTRR


- Panel 2: Catre un cadru de afaceri juridic si administrativ prietenos pentru calatoriile pe distante lungi cu autobuzul si autocarul - noi oportunitati pe piata
   Deschiderea pietei de autobuze si autocare inter-urbane (intercity) în Germania: provocari si oportunitati

   Deschiderea pietei de autobuze si autocare inter-urbane (intercity) în Franta: provocari si  oportunitati

   Perspectiva internationala: probleme si oportunitati
- Concluzii prezentate de Presedintele sectiunii de transport, Comitetul Economic si Social European si Presedintele CTP/Vicepresedintele IRU

Principalele recomandari ale industriei în vederea atingerii obiectivului SMARTMOVE de dublare a utilizarii transportului rutier colectiv de pasageri:
   - eliminarea discriminarii fiscale între modurile de transport colectiv de calatori;
   - legislatia trebuie întotdeauna sa tina cont de cerintele specifice ale transportului de persoane;
   - cresterea greutatii maxim admise a autocarelor utilizate in traficul international cu cel putin pâna la 19,5 tone, pentru a raspunde noilor cerinte de securitate, mediu, precum si conditiilor legate de clienti si de exploatare;
  - eliminarea barierelor de acces la terminalele altor moduri de transport;
   - includerea terminalelor de autobuz si autocare în reteaua trans-europeana de transport (TEN-T);
   cresterea numarului de benzi pentru autobuze si autocare în si între orase; punerea în practica sistematica de masuri de reducere a timpului de calatorie si, prin urmare, de crestere a competitivitatii acestor servicii;
  - propunerea unui cadru comunitar armonizat pentru zonele cu emisii reduse (LEZ).



Adaugata pe : 10 / 03 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays