site traffic analytics

Motor de crestere in turism? Ce ii trebuie Bucurestiului ca sa atraga strainii

Muzeul SatuluiMinistrul Turismului, Cristian Petrescu, a estimat ca in anul 2012 turismul romanesc va cunoaste o crestere de 15%, dupa un avans de 17% in 2011, evolutie ce va fi propulsata de circuitele turistice din Bucuresti. Apare insa o intrebare: cat de pregatit este Bucurestiul pentru a deveni o destinatie city-break de succes?

"Pentru anul 2012 estimam o mentinere a trendului de crestere inregistrat anul trecut, in paralel cu promovarea brandului turistic al Romaniei", a declarat recent Petrescu.

"Rezultatele strategiei de marketing elaborate nu se vad imediat, dar cu timpul, numarul turistilor va continua sa creasca. Daca in 2011 am avut o crestere cu 17% in turism, pentru acest an estimam o crestere cu 15%. Noi ne bazam pe circuitele turistice din Capitala, care includ Palatul Parlamentului si Centrul Vechi", a adaugat acesta.

Specialistii spun ca tinta ministrului poate fi atinsa cat timp se continua promovarea si se iau masuri care sa stimuleze turismul incoming.

"Tinta propusa de Ministrul Turismului ar putea fi atinsa, dar numai daca am avea o promovare de anvergura, bine tintita. Chair daca ar fi asa, in nici un caz efectele nu se vor resimti tot in cursul acestui an", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).Bucuresti

"Daca scaderea TVA-ului (la incoming-n.r.) va deveni operationala putem spera la o crestere de 10% -15% in general la nivelul destinatiilor romanesti, ceea ce este insa un obiectiv sensibil si optimist, deoarece numai  promovarea singura si scaderea TVA nu pot rezolva totul", a mai spus Martin.

Si Traian Badulescu, director general al Travel Advisor Media, considera ca tinta ministrului Turismului este tangibila intr-un scenariu care prevede masuri de sprijinire a agentiilor ce aduc turisti straini.

"Bucurestiul sta bine ca grad de ocupare in timpul saptamanii datorita segmentului business. Insa in weekend, turistii sunt mai mult prin tara, in loc sa fie in Capitala asa cum ar trebui in cazul unui city-break", a mentionat directorul Travel Advisor Media.


Corina Martin, presedintele ANAT, puncteaza faptul ca pentru a intra in categoria city-break, Bucurestiul are nevoie mai ales de centre de informare turistica.

In prezent, Capitala are astfel de centre in pasajul subteran de la Universitate (deschis de Primaria Capitalei) si in Gara de Nord, nicidecum in aeroport, asa cum gasim in alte orase europene din categoria city-break.

Intr-adevar, centrul de la Universitate beneficiaza de o amplasare mai mult decat centrala, insa nu putem pleca de la premisa ca orice turist strain stie unde este acest ghiseu, respectiv unde este pasajul Universitate si cum ajunge acolo de la aeroport.

"Avem inca foarte mult de lucru pentru infrastructura, pentru un nivel mai bun al serviciilor turistice - ceea ce e strans legat de politica fiscala si impozitarea ce apasa greu pe umerii investitorilor privati", a adaugat Corina Martin.

BucurestiPractic, cand ajungi intr-un oras strain (in cazul in care ai calatorit cu avionul), primul lucru pe care vrei sa il faci ca si turist este sa ajungi la ghiseul de informare pentru a afla ce mijloace de transport ai la dispozitie, unde sunt amplasate principalele obiective, cum arata harta orasului, daca exista un card turistic si eventual cum ajungi la hotel.

In aeroportul Henri Coanda (Otopeni) turistii au la dispozitie un fel de ghiseu electronic care le ofera informatii sumare despre fiecare oras din Romania. Exista insa posibilitatea ca acest ghiseu sa ofere batai de cap, in loc de informatii.

Cand am incercat "sa ne informam" de la acest ghiseu, sistemul a raspuns cu mai multe erori.

Totodata, accesul in Capitala este destul de anevoios pentru un turist strain. Sa nu uitam de vesnicele "tepe" ale taximetristilor si de tarifele "colosale" pe care le cer de la aeroport spre oras.

Traian Badulescu a spus ca promovarea Capitalei ar trebui sa se axeze mai ales pe Centrul Istoric si pe evenimente. "Orice tara isi promoveaza Capitala, noi nu prea. As promova Bucurestiul ca oras pentru divertisment. Ganditi-va ca la noi nu exista reglementari stricte privind orele de inchidere a localurilor. Cum e de exemplu in Austria", a spus el.

In acelasi timp, Bucurestiul nu are inca un brand propriu, o atmosfera a lui.

"De exemplu, cand spui Roma te gandesti la istorie, la Imperiul Roman, cand spui Viena te Palatul Parlamentuluigandesti la vals, la muzica clasica. Bucurestiul nu are o definitie a lui, o poveste, o legenda sau ceva de genul. Ceea ce vreau sa spun este ca avem nevoie de un brand al Capitalei care sa nu implice costuri asa de mari", a spus Badulescu.

La capitolul imbunatatiri, Capitala ar trebui, potrivit specialistilor, sa isi mareasca oferta de cazare pe segmentul low-budget.

"Nu avem suficiente hosteluri si hoteluri de doua stele pentru turistii low-budget. In general, tinerii prefera acest segment. Din pacate, la noi predomina unitatile de la 3 stele in sus, insa tinerii vor undeva la 20-30 de euro pe noapte, de exemplu. Si aparthotelurile sunt cautate, dar mai avem nevoie de cateva", a spus Traian Badulescu.

El precizeaza ca si problema parcarilor trebuie rezolvata pentru ca orasul sa fie mai atractiv atat pentru turistii romani din provincie, cat si pentru turistii straini care isi inchiriaza masini, de exemplu.

Pe de alta parte, la capitolul punctelor forte, trebuie mentionat faptul ca odata cu lansarea orarului de vara, cursele low-cost de pe aeroportul Baneasa vor fi mutate pe Otopeni, unde gradul de civilizatie si capacitatea sunt mult mai mari.

Metroul, desi nu are o retea suficient de mare, este destul de civilizat si deserveste din fericire centrul orasului si principalele obiective turistice.

De asemenea, sunt muzee si alte obiective care au site-uri si in limba engleza, precum Muzeul Taranului, Ateneul Roman, Muzeul National de Arta al Romaniei, Opera Nationala Romana si Bucharest City Tour.Parcul Herastrau

Pe de alta parte, numarul celor care nu ofera informatii in limba engleza sau care nu au propriul site este destul de mare - Muzeul de Istorie Naturala "Grigore Antipa", Muzeul Satului, Palatul Parlamentului, Palatul Cotroceni, Curtea Veche, Muzeul National de Istorie. Partea buna este ca majoritatea acestor obiective sunt incluse pe site-urile internationale cu profil turistic, unde strainii pot gasi de regula informatii despre orele de vizitare, locatie si tarife.

Autor: Roxana SASU
Sursa: dailybusiness.ro



Adaugata pe : 12 / 03 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Paralela 45
Vintest
TTR II
Traia Badulescu - Secretul emisferei
Teresa Tina
Le Chateau
Traian Badulescu
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Paradis Vacante de Vis
Corali Holidays
Booking Bucharest
Max Holidays
Destinatii.eu
Agentia Mos Craciun