site traffic analytics

Activitatea unei agenţii de turism este pozitiv influenţată de e-commerce

Remus Visan, Paravion Tour, Happy Tour Group- Remus, eşti unul dintre pionerii turismului online în România. În ce măsură sprijină e-commerce şi turismul online activitatea unei agenţii de turism? Este internetul un rival sau dimpotrivă?

- Paravion.ro a fost fondatorul turismului online din România. Atunci când împreună cu partenerii mei de la agenţia de turism Millennium Tour, Patricia Piturlea şi Dragoş Penca, am lansat pe piaţă platforma paravion.ro, în anul 2005, cu o investiţie de 20.000 de euro, am făcut-o din dorinţa de racorda piaţa turistică românească la trendul mondial. Am avut încă de la început convingerea că punem bazele unui business prosper pentru că ne bazam pe studii şi statistici şi aveam un plan de afaceri bine închegat, dar şi pentru că eram animaţi de entuziasmul unor «descălecători » care au înteles că afacerile se vor muta încet dar sigur în mediul online. Timpul a confirmat previziunile noastre atât de ordin general – începutul Mileniului III este vremea internauţilor, cât şi cele legate de business: am devenit liderul agenţiilor de turism online din România şi am avut şansa ca portalul Paravion.ro să fie achiziţionat de Happy Tour, proprietate a fondului de investiţii GED Capital, devenind  agenţia online a Happy Tour Group. În anul 2011 am modernizat platforma Paravion.ro dezvoltând serviciile oferite printr-un program în care s-au investit peste 400.000 de euro şi acest lucru s-a reflectat pozitiv în cifra de afaceri consolidată a HTG, demonstrând că  activitatea unei agenţii de turism este pozitiv influenţată de e-commerce. În ceea ce priveşte rivalitatea, aş spune aşa: cele mai multe agenţii de turism încearcă să dezvolte formule mixte e-commerce & agenţie clasică, pentru a face faţă cerinţelor consumatorilor de turism care doresc să aibă facilitatea de a rezerva online, pentru că indiferent de mărime, experienţă, putere financiară, toţi jucătorii din turism au înţeles că obişnuinţele consumatorilor s-au schimbat, reorientându-se către internet.

- Cum stă România la capitolul pieţei de turism online, atât la nivelul business to business, cât  şi la cel business to consumer?

- Încă nu putem vorbi de un boom, dar putem vorbi de un trend ascendent în care segmentul online B2C este mult mai bine reprezentat la nivel naţional decât B2B. În ceea ce ne priveşte, am avut creşteri Paravion Tourimportante ca urmare a relansării platformei Paravion.ro, care are acum un motor de căutare ce permite o sesiune mai lungă de navigare fără ca rezultatele căutării să expire. În plus, clienţii Paravion.ro pot folosi un singur coş de cumpărături pentru toate  serviciile (bilete de avion, pachete charter, croaziere, circuite, cazare, asigurare de călătorie).  O altă noutate constă în rezultatul căutării zborurilor – în timp ce toate celelalte website-uri prezintă durata totală a zborului, fără vizualizarea timpilor de escală, noua platformă Paravion.ro permite clienţilor să vadă durata pe segment şi timpul de escală în aeroport. Pe termen scurt şi mediu, Paravion.ro va continua investiţiile în îmbunătăţirea platformei şi va adăuga servicii suplimentare astfel încât să devină un furnizor full service în domeniu, ceea ce se va reflecta favorabil în relaţiile B2B şi B2C. În relaţia B2C, introducerea în ofertă a pachetelor charter a influenţat pozitiv creşterea vânzărilor. În relaţia B2B un mare succes a fost înregistrat de programul de afiliere Paravion.ro. Sistemul de afiliere este o metodă de vânzare online a unor produse prin intermediul altor site-uri afiliate având ca rezultat acordarea unui comision site-ului ce a generat vânzarea. Câştigurile unui afiliat sunt teoretic nelimitate. Totul depinde de gradul de conversie a vizitatorilor în clienţi ai comercianţilor din sistemul de afiliere, şi implicit de compatibilitatea publicului site-ului afiliat cu produsele şi ofertele paravion.ro. Comisioanele depind de produsul vândut şi sunt mereu cunoscute dinainte. În cazul vânzării de bilete de avion, de exemplu, partenerii beneficiază din start de un comision de peste 7 EUR per rezervare. Programul de afiliere este un program dezvoltat de Paravion.ro pentru mediul online. El nu trebuie confundat cu reţeaua de Agenţii Asociate Happy Tour, un proiect de mare succes şi interes, Happy Tour Group având în prezent 53 de agenţii proprii şi asociate cu 68 de filiale în 45 de oraşe din întreaga ţară şi numărul acestora este în creştere, datorită multiplelor beneficii de interes mutual.

- În ultima vreme, publicul începe, încet-încet, să conştientizeze rolul de consultant al agentului de turism. Cum vezi agentul de turism în acest rol în România şi în ce măsură este respectată această calitate la noi, de către agent?

Remus Visan, Paravion Tour, Happy Tour Group- Consultantul turistic este esenţial atunci când ne dorim o vacanţă mai sofisticată. Pentru produsele tip charter, biletele de avion şi cazări, rezervările se fac din ce în ce mai mult fără  prezenţa consultantului de turism, pentru că există o multitudine de surse de informare care substituie informaţiile pe care pe vremuri ni le putea oferi doar agentul de turism. Totuşi, este important de subliniat că meseria de Consultant de turism presupune o pregătire  multidisciplinară, capacitatea de a gândi holistic şi dorinţa de a fi la zi cu informaţiile care se succed cu mare viteză, de aceea turiştii care ştiu să facă diferenţa au consultantul lor personal şi ţin seama de sfaturile lui. Există şi turişti care apelează la sfaturile consultanţilor de turism dar nu ţin seama de ele, iar atunci când pe parcursul vacanţelor se întâmplă ceva în defavoarea lor, în loc să facă « mea culpa » încearcă să găsească vinovaţi acolo unde ei nu există.

- Companiile aeriene au renunţat, pas cu pas, la comisionul acordat agenţiilor de turism, îndemnându-le pe acestea să impună o taxă de rezervare. Cum priveşti această tendinţă mondială? Este un semnal de schimbare de mentalitate către agenţia de turism, care trebuie să treacă, la nivel de percepţie, de la poziţia de « secundar », comisionar, la cea de partener, consultant care oferă plus valoare?

- Aici este o situaţie complexă care ar trebui reglementată astfel încât parteneriatul să fie întotdeauna de interes mutual. Agenţia de turism oferă plusvaloare la fel ca şi site-urile de rezervări care oferă posibilitatea de a compara în timp real - oferta diverselor companii, timpul de zbor, timpul de escală etc., de aceea taxa de rezervare este justificată. Spun că ar trebui reglementată pentru că deseori companiile oferă tarife mai mici de zbor pe propriul site şi acest lucru nu este fair play, pentru că astfel tarifele lor devin mai mici decât ale agenţiilor de turism şi se ajunge la situaţia paradoxală în care agentul de turism să facă munca de selecţionare a celei mai bune oferte şi compania aeriană face vânzarea pe propriul site pentru că nu are inclus în tarif şi taxa de rezervare.

- În platforma de candidatură pentru Consiliul Director al ANAT declarai că doreşti ca România să devină lider în organizarea pieţei M.I.C.E. din Europa de Est. Cât de bine stăm la ora actuală pe partea de turism de evenimente şi de afaceri?

- Acest deziderat ambiţios este dorinţa mea şi consider că ar trebui să fie şi un obiectiv al Ministerului Turismului. Este deja un clişeu să afirmăm că avem o ţară frumoasă care nu poate să fie exploatată corespunzător din cauza infrastructurii rutiere, a lipsei posibilităţilor de agrement în únele oraşe, a lipsei piscinelor de la multe hoteluri, a promovării insuficiente. Totuşi trebuie să spunem acest lucru, pentru că este real. La fel de real este şi că avem şansa să urcăm în topul Lufthansadestinatiilor MICE pentru că România este o destinaţie mai puţin cunoscută, pentru că avem capacităţi hoteliere, săli de conferinţă, obiective turistice şi tarife care se constituie într-un set de atuuri pe care trebuie să le exploatăm. Sunt convins că împreună cu colegii mei din Consiliul Director ANAT vom găsi soluţii pentru ca an de an să facem paşii pentru a îndeplini obiectivul acesta.

- Cum vezi Bucureştiul atât ca destinaţie turistică, cât şi ca destinaţie de evenimente? Are şanse să devină destinaţie de city break?

- Dacă edilii Bucureştiului vor avea susţinerea Guvernului şi a mediului de afaceri şi dacă se vor mobiliza pentru a rezolva problemele de trafic, securitate, curăţenie, atunci în curand în Bucureşti se vor organiza şi alte evenimente de anvergură precum Summit-ul NATO de la Bucureşti, din perioada 2-4 aprilie 2008, care a reprezentat cel mai mare eveniment de politică externă organizat de România dar şi Summit-ul de cele mai mari dimensiuni din istoria NATO. În ceea ce priveşte Bucureştiul ca destinaţie de city break, trebuie să menţionez că acest lucru este pe agenda noastră. Happy Tour Group a reuşit să convingă turişti din America, Austria şi Iran să achiziţioneze pachete de citybreak în Bucureşti.

- Care sunt cele mai vândute destinaţii ale Happy Tour şi Paravion în această perioadă? Dar principalele segmente ale grupului Happy Tour? Există vreun segment care se dezvoltă (ex: corporate, MICE, outgoing, ticketing)?

- Cele mai vândute destinaţii în acest moment sunt Dubai şi Antalya şi pachetele de seniori în Mallorca şi pe Costa del Sol. Ele vor fi în curând concurate puternic de pachetele charter pentru Grecia Insulară (Santorini, Rodos, Corfu, Creta, Kos), Spania (Mallorca şi Tenerife), Cipru şi Israel. Segmentul Corporate (short trips şi MICE) are şi în continuare cea mai importantă pondere în vânzări, alături de ticketing. O dezvoltare importantă a înregistrat programul nostru de Agenţii Asociate – dezvoltat de Happy Tour. Aşa cum am spus, în prezent avem 47 de agenţii, în 43 de oraşe, cumulând 62 de filiale. Alături de agenţiile proprii din Bucureşti (4), Constanţa (1), Ploieşti (1), ele formează Happy Tour Group.

- Cum vezi rolul mass-media specializate pe turism? Mă refer atât la cea tipărită sau din audiovizual, cât şi la cea online, inclusiv bloguri? Care e ordinea influenţei asupra publicului şi specialiştilor, din punctul tău de vedere?

- Mass media este a patra putere în stat, deci o forţă  pentru promovarea turismului. Blogger-ii sunt parte a peisajului mediatic de astăzi şi poate viitorul presei. De seriozitatea şi profesionalismul lor depinde corecta informare a turiştilor atât în ceea ce priveşte configuraţia mediului de afaceri din turism, cât şi în ceea ce priveşte destinaţiile, evenimentele din lume. Noi suntem prezenti în presă şi în mediul online cu informaţii despre cele mai performante produse turistice şi invitaţii la aniversările anului 2012 - una dintre ele este aniversarea a 20 de ani de la înfiinţarea DisneyLand Paris, informaţii despre hotelurile care îşi deschid, redeschid porţile – cum ar fi Delpfin Imperial din Lara, Antalya şi, evident, informaţii despre promoţiile zilei, lunii.

 

A consemnat Traian BĂDULESCU

Sursa: revista Travel Advisor nr. 10



Adaugata pe : 26 / 03 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays