site traffic analytics

6-8 aprilie: Timişoara va găzdui a IX-a ediţie a Salonului Internaţional de Vinuri VINVEST

Vinvest VINVEST Timişoara a organizat, la Bucuresti, o conferinţă de presă consacrată ediţiei a IX-a a Salonului Internaţional de Vinuri VINVEST Timişoara. Conferinţa, găzduită de Restaurantul Trattoria La Nostalgia, a reunit reprezentanţi ai instituţiilor partenere, autorităţi centrale, parteneri media şi jurnalişti.

Pe lângă prezentarea ediţiei a IX-a a Salonului Internaţional de Vinuri VINVEST Timişoara, ale cărei noutăţi sunt două evenimente de promovare a vinului în faţa liderilor şi formatorilor de opinie, precum personalităţi şi jurnalişti, au fost lansate şi cele mai recente statistici din industria vitivinicolă. Documentul cu aceste date îl găsiţi ataşat. De asemenea, s-a discutat despre decalajul încă îngrijorător dintre importul şi exportul de vin din România, balanţa rămânând în continuare în favoarea importului, chiar dacă exportul a înregistrat o creştere faţă de anii precedenţi.

Lucia Pirvu, VinvestAflat în cel de-al nouălea an de desfăşurare, Salonul VINVEST Timişoara a fost şi rămâne primul eveniment din România care promovează industria vitivinicolă, de la dop la etichetă, punând accent pe educarea gustului populaţiei şi a tehnicilor corecte de degustare, promovând totodată turismul viticol.
Salonul VINVEST reprezintă locul de întâlnire al producătorilor de vin cu serviciile conexe industriei vitivinicole, dar şi locul unde iubitorii de vin pot cunoaşte întregul proces de vinificaţie, unde publicului îi sunt prezentate, printre multe altele, secretele degustării şi asortării vinului cu preparatele culinare.

La conferinţa de presă au participat, ca invitaţi:
- expert degustator Lucia Pîrvu, director VINVEST
- prof. univ. dr. Nicolai Pomohaci, membru titular al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice
- Vasile Nicolau, şef serviciu viticultură şi vinificaţie, Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole (ONVPV)
- Emil Dumitru, reprezentant Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV)
- Ioana Anghel, PR manager Jidvei
- Mircea Jucan, special event manager Vincon Vrancea
- Nely Matran, director comunicare Asociaţia Naţională a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism.
“Sectorul vitivinicol din România a cunoscut o transformare importantă o dată cu aderarea la Uniunea Europeană. Este un sector bine organizat, care a reuşit să performeze în absorbţia fondurilor comunitare pentru că aproape 660 de milioane de euro au fost deja investite în sector. Avem plantaţii de mare calitate şi de aceea trebuie să credibilizăm producţia de vin din România, să educăm consumatorul şi să îi prezentăm vinuri de calitate, de denumire de origine şi cu indicaţie geografică. Toate acestea nu se pot face fără aportul producătorilor de vin din România care au făcut investiţii substanţiale în plantaţii vitivinicole şi în crame.
Trebuie, însă, ca să ne luptăm să nu rămână vinul românesc doar la un anumit potenţial ci să-l valorificăm pentru că nu este cu nimic mai prejos decât vinurile produse în celelalte state cu tradiţie în viticultura”, a menţionat Emil Dumitru, consilier în cadrul Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV). Potrivit reprezentantului ONIV, România înregistrează un deficit în comerţul intracomunitar cu vinuri, dar acesta nu este legat de vinurile de calitate. “În general, românii sunt consumatori de vinuri autohtone. Există un deficit în comerţul intracomunitar, dar nu pe vinurile de calitate ci pe cele de masă. Noi avem un ritm de plantare de 4.000 de hectare pe an abia din 2007, până atunci s-a plantat doar 500-700 hectare pe an, iar în anii '90 o mare parte din plantaţiile retrocedate au fost abandonate.



Adaugata pe : 27 / 03 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays