site traffic analytics

Mădălin Măncilă: “...tuturor celor care au în plan dezvoltarea unui blog de turism, le recomand un research amplu, o bun

Madalin Mancila, Happy Tour- Mădălin, eşti cu siguranţă unul dintre cei mai cunoscuţi blogeri de turism. Mai mult, chiar ai deschis o nişă căreia i se simţea lipsa – latura tehnică, de educaţie, ţinând cont că majoritatea blogerilor de turism publică reportaje şi impresii de călătorie. Coordonezi atât un blog personal – madalinm.blogspot.com, cât şi cunoscutul blog www.turismmarket.com, alături de Carmina Niţescu. Cum ai început, ce te-a determinat să intri în lumea blogurilor şi ce te-a ajutat să te dezvolţi şi să ajungi la nivelul din prezent?
- Mulţumesc pentru compliment. Nu ştiu dacă sunt unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri de turism, însă în mod cert mă număr printre cei mai pasionaţi. Nişa despre care vorbeşti şi care încearcă să acopere şi această latură tehnică atât de puţin abordată, a dus la naşterea proiectul Turism Market (turismmarket.com). Proiectul l-am lansat împreună cu Carmina Niţescu, iar într-un timp relativ scurt am reuşit să atragem alături de noi oameni tineri din industrie care au ceva de spus în sprijinul turismului din România. Permite-mi să enumăr specialiştii care săptămână de săptămână ne ţin „la curent” cu cele mai interesante subiecte de specialitate şi cărora le mulţumesc. Până în acest moment, aceştia sunt: Andrada Crânguş, Izabela Glomnicu, Cosmina Meseşan, Oana Diaconu Ţigău, Cristian Frâncu, Alex Hampu.
- Ocupi şi o poziţie cheie în cadrul grupului Happy Tour. Cum reuşeşti să-ţi împarţi activitatea între munca de zi cu zi şi blog? Turismmarket este un blog foarte curajos, care de multe ori vine şi cu opinii critice asupra industriei turistice...

- Mi-aş dori ca poziţia pe care o ocup în cadrul grupului Happy Tour şi anume cea de marketer să reprezinte o poziţie cheie în toate agenţiile de turism din România, pentru că este păcat că strategiile de business implementate de management să nu aibe parte de o comunicare pe măsură din partea departamentului de marketing. Dacă ne referim la Turism Market, acesta este un proiect mai mult constructiv decât unul curajos. Politica noastră este aceea de a prezenta cititorilor din experienţa noastră, fără a încerca să dăm lecţii în stânga sau în dreapta, pentru că nu este cazul, însă vom accentua întotdeauna acţiunile frumoase pe care le fac agenţiile de turism, indiferent de numele lor, indiferent dacă ne desfăşurăm activitatea pentru ele sau nu. Cum reuşesc să împart activitatea între job şi blog? Păi, privind prin prisma activităţii mele de comunicator, aş putea spune că sunt un norocos. Spun asta pentru că este foarte bine ştiut că atunci când faci lucrurile cu plăcere şi cu pasiune, aşa cum se întâmplă şi în cazul meu, 10-12 ore pe zi petrecute la birou parcă nu reprezintă mare lucru în contextul acţiunilor pe care trebuie să le desfăşor. Astfel, trecerea de la o activitate la alta ( job Vs blog) este foarte uşoară.

- Ce impact crezi că au blog-urile de turism asupra industriei turistice? Dar asupra turiştilor?
- Blogurile aduc un suflu nou industriei şi în special agenţiilor de turism care utilizează din ce în ce mai mult blogul companiei ca pe un canal de comunicare cu turiştii sau cu presa. Mai mult decât atât, blogul este folosit într-un mix de comunicare din care mai fac parte şi reţelele sociale precum Facebook sau Google+, ajutând astfel în distribuirea mesajului către un număr important de fani, clienţi sau potenţiali clienţi. Dacă ne referim la blogurile de călătorii, bloguri care vizează direct turiştii, acestea reprezintă un real suport pentru pasionaţi, ajutaţi fiind şi de experienţele personale ale bloggerilor care susţin proiectul cu conţinut extrem de relevant. Aş vrea să enumăr câteva bloguri de succes precum cel al lui Răzvan Pascu (RăzvanPascu.ro), TravelGirls, eCityBreak, Viajoa, Imperator şi multe alte proiecte menite să vină în sprijinul turiştilor cu informaţii practice legate de Madalin Mancila, Happy Tourbugetul de călătorie, dar şi excelente descrieri de destinaţii. Impactul pe care îl au blogurile de călătorii asupra turiştilor este foarte mare şi spun asta pentru că notorietatea de care se bucură acest canal în rândul internauţilor face ca administratorii acestor bloguri să devină formatori de opinie. Îl dau iar exemplu pe Răzvan Pascu care, datorită expunerii media de care se bucură, a devenit mai mult decât un blogger de turism, a devenit o voce importantă pentru mii de oameni care îi citesc opiniile şi nu numai.
- Crezi că un bloger de turism poate fi considerat şi jurnalist? Dacă da, în ce situaţii anume?
- E o întrebare destul de complicată şi complexă. În primul rând trebuie să avem o idee clară despre ceea ce înseamnă jurnalist şi ceea ce înseamnă blogger. Sunt specialişti mai experimentaţi decât mine care pot defini cele două activităţi, însă în mod cert, trendul este acela al jurnaliştilor care încep să îşi mute activitatea pe blog. Motivul este relativ simplu. Modul de adresare este mult mai puţin protocolar, plus că interacţiunea cu cititorii este mult mai benefică în online decât în print, iar feedback-urile pefiecare articol în parte pot fi culese în timp real. În altă ordine de idei, consider că un jurnalist de profesie beneficiază de o anumită conduită editorială acumulată în şcoală, pe când un blogger, indiferent de specialitatea lui, are nevoie doar de experienţe trăite, carismă în povestire şi multă perseverenţă. În România, în acest moment, sunt foarte puţini bloggeri de profesie, astfel că este destul de greu de comparat cele două activităţi de jurnalist şi blogger. Cu alte cuvinte, blogging-ul reprezintă o alternativă informală la ceea ce înseamnă presa clasică.
- Eşti specialist marketing în cadrul grupului Happy Tour. Cum percepi promovarea făcută în prezent de către industria turistica din România? Aici mă refer şi la entităţile economice, şi la alte tipuri de structuri.
- Nu îmi permit să analizez activitatea niciunei entităţi economice, însă ceea ce pot spune este că uşor, uşor, departamentul de marketing capătă o importanţă din ce în ce mai mare în fiecare organizaţie, asta şi datorită noilor canale de comunicare precum Social Media şi Blogging-ul care au accelerat extrem de puternic concurenţa în această zonă de New Media. Evident, suntem încă departe de marile performanţe obţinute deja în alte industrii mai dezvoltate, însă atât timp cât există perspective, suntem pe drumul cel bun.Madalin Mancila, Happy Tour
- Cum i-ai recomanda unei agenţii de turism şi, generalizând, unei entităţi economice de turism să se promoveze?
- În prezent, avem la dispoziţie presă scrisă, audiovizuală, evenimente şi, fireşte, online, deci o mulţime de oportunităţi. O agenţie de turism trebuie să investească în primul rând în calitatea serviciilor sale. De acolo şi până la succes mai rămâne doar marketingul. Unui marketer îi va fi mult mai uşor să aducă oamenii de pe stradă în propria agenţie atât timp cât se poate baza pe un produs puternic şi de necontestat. Promovarea unui produs sau serviciu bun va optimiza extrem de mult bugetul de marketing doar prin simplul fapt că se limitează bugetul de criză pe care eşti obligat să-l investeşti în PR atunci când reclamaţiile devin publice. Este adevărat, avem parte de o mulţime de canale de comunicare printre care şi cele enumerate de tine mai sus, însă ceea ce este important este reprezentat de abilitatea fiecărui marketer în parte de a mixa un canal cu celălalt în funcţie de profilul targetului său dar mai ales de istoricul acţiunilor precedente.
- Ce sfaturi oferi cuiva care doreşte să îşi facă un blog de turism?
- Chiar dacă este încă o piaţă mică, aceasta se dezvoltă rapid şi are parte din ce în ce mai mult de specialişti gata să aducă ceva nou proiectului personal. Aşa că, tuturor celor care au în plan dezvoltarea unui blog de turism, le recomand un research amplu, o bună pregătire tehnică, multă perseverenţă, creativitate, disponibilitate şi ceea ce este cel mai important, pasiune cât cuprinde.
- Care este percepţia ta asupra presei de specialitate din turism? Ce rol crezi că ar trebui să aibă?
- În general, presa are un rol extrem de important în societate, iar cea de turism nu trebuie să reprezinte excepţia de la regulă. Personal, consider că în acest moment, presa de turism din România mai are de urcat câteva trepte până să ajungă la un nivel calitativ superior, mă refer strict la presa de specialitate şi mai puţin la cea de călătorii care este reprezentată foarte bine de National Geographic Traveller, spre exemplu. Din fericire, presa de specialitate a început să fie reprezentată din ce în ce mai bine de Travel Advisor în zona de print, şi spun asta pentru că publicaţia pe care o reprezinţi reuşeşte să prezinte cititorilor săi, dintr-o perspectivă mai comercială, subiecte mai mult sau mai puţin tehnice. De asemenea, relansarea revistei ANAT, mă refer aici la numărul 2 din noua ediţie, reprezintă un nou semn al perseverenţei din această industrie.

A consemnat,
Traian BĂDULESCU



Adaugata pe : 15 / 05 / 2012.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays