site traffic analytics

Eventur a organizat primul forum din România dedicat social media pentru turism

Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry ConferenceHotelul Ramada Bucharest Parc a găzduit, pe 10 aprilie, Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry Conference, o premieră pentru piaţa de evenimente din România. Evenimentul a fost organizat de către firma Eventur, fondată de Alex Filip, cel care a organizat în septembrie 2012 un Forum de Marketing Online în Turism la Piatra Neamţ. Conceptul a fost deja validat în America şi în alte ţări europene, iar în 2013 a sosit randul mediului de afaceri din turismul românesc să descopere cele mai recente tehnologii şi strategii de marketing. Au fost circa 120 de participanţi, iar media de vârstă a fost foarte coborâtă: sub 30 de ani. Ceea ce arată interesul tinerei generaţii din turism (travel agenţi, bloggeri, jurnalişti, marketeri etc.) faţă de social media şi noile metode de promovare online.

Începând cu Social Media, prima componentă a conferinţei, organizatorii şi-au propus să sublinieze faptul că internetul a influenţat puternic comportamentul turistului în 2012. Acesta este din ce în ce mai conectat la mediul online, mai bine informat şi mai hotărât să achiziţioneze servicii turistice prin
intermediul reţelelor sociale.
Ciprian Enea, jurnalist, scriitor de turism şi om de comunicare, este de părere că nu e deloc uşor să faci marketing în turism, iar pentru trafic este nevoie de canale de promovare care să te ajute să vinzi. Agenţiile de turism nu au bloguri (cu câteva excepţii) şi comunică greu cu publicul lor, pe care nu au timp suficient să-l cunoască. Bloggerii pot sprijini agenţiile, fiind un liant între acestea şi public. Ei nu ajută mult în procesul vânzării, în schimb pot crea legătura intimă între agenţii şi public, cunoscând produsele touroperatorilor.

Mihai Popescu, marketing manager al Vola.ro, constată că în social media, oricine poate fi emiţător şi în acelaşi timp şi receptor. Feed-back-ul este rapid.

În ziua de azi, informaţia se naşte în continuare şi pe platformele clasice (TV, radio, print), însă acestea sunt ancorate în social media. "Marketăm împreună cu clienţii, nu pentru ei", conchide managerul Vola.ro.

Mugur Pătraşcu, Head of iLeo, divizia de comunicare digitală a grupului Leo Burnett, ne informează că în România, cei mai mulţi utilizatori de internet îi au google şi yahoo (cu 7 milioane fiecare), respectiv facebook, youtube şi celelalte hub-uri de social media (6,5 milioane). Facebook în sine are 6 milioane de utilizatori români! Site-urile româneşti au, în total, doar 5,4 milioane de vizitatori lunar. Atenţie: în România sunt 8 milioane de conexiuni la internet prin intermediul telefonului mobil, iar 50% dintre utilizatorii facebook se conectează de pe mobil.
Turismul are o strânsă legătură cu facebook, fiind un domeniu esenţial social. Mugur Pătraşcu susţine cu curaj că agenţiile de turism sunt cele mai nesociale entităţi, care au, în acelaşi timp, un potenţial imens de socializare şi de comunicare. Facebook nu ajută mult la vânzări, în schimb susţine socializarea, seduce prin conţinutul său. Pe facebook trebuie să fii simpatic, să prezinţi destinaţii şi experienţe.
Alte idei:
- În social media nu scoateţi în faţă agenţia de turism ci experienţa
- Nu duplicaţi conţinutul site-ului
- Ce transmiteţi în social media trebuie să se afle într-o zonă de curiozitate. Generaţi viralitate şi implicare
- În social media nu încheiaţi tranzacţii, ci menţineţi legătura cu potenţialii clienţi
- Postaţi cât mai multe fotografii interesante
- Turismul chiar este una dintre industriile în care o fotografie face cât 1000 de cuvinte. Un alt domeniu similar este gastronomia.
"Fotografia este cel mai bun instrument de viralizare de pe facebook. Este celălalt alter-ego al telefonului mobil. În prezent, smart phone-urile sunt folosite pentru comunicare, apoi pentru fotografii", a mai adăugat Pătraşcu.

Monica Jitariuc, managing partner al celei mai premiate (pe plan internaţional) firme de PR din România, "The Practice", consideră că PR înseamnă "performanţă şi recunoaştere". Bloggerii sunt influenţatorii din online. În România, blogurile au teoretic 3 milioane de cititori. Monica a oferit
bloggerilor ponturi despre cum să-şi construiască reputaţia:
- aflaţi care vă sunt cititorii
- trebuie să ştiţi cu cine vorbiţi
- build your credentials!
- fă-ţi PR! Dacă nu te lauzi tu întâi, nu te va lăuda nimeni.
Bloggerii au nevoie de abordări mai creative şi diferenţieri mai clare. "Încercăm să convingem Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry Conferenceblogerii să îmbrăţişeze o idee. Să ia în seamă subiectul, nu clientul. Nu trebuie să deruleze campanii agresive. Blogerii nu vor fi niciodată furnizorii firmelor, ci partenerii lor", conchide reprezentantul The Practice.

Jurnalistul Cristina Bazavan susţine că agenţiile de turism ar trebui să investească în bloguri şi, de ce nu, să îşi creeze propriile bloguri. Companiile româneşti au investit din bugetul total, în social media, 9% în 2010 şi 17% în 2011, iar tendinţa este, fireşte, de creştere. Google este unul dintre motivele pentru care o companie trebuie să deţină un blog. Astfel, internetul o indexează mai bine şi furnizează content despre acea companie.

Delia Constantinescu, owner Social Media Coach, subliniază că 76% dintre consumatori nu cred că brandurile spun adevărul în reclamele clasice. În prezent, experienţele contează mai mult ca niciodată. Atenţie, firme de turism! 62% dintre turişti caută iniţial pe internet o destinaţie, iar 76% dintre călători postează fotografii din deplasări pe canalele social media. 92% dintre consumatori au încredere în ceea ce le recomandă prietenii, iar aici tot social media are un rol important. Social media poate fi folosită drept un canal de customer service. Delia Constantinescu recomandă, de asemenea, utilizarea la maxim a aplicaţiilor pe facebook.

Alţi speakeri au fost Carmen Pavel, preşedinte J'Info Tours, Marcela Manolică, sales manager Travelport Romania, Călin Fusu - CEO Neogen, Filip Lepuş, general manager al Travelio, Alexandru Lăpuşan - CEO & Founding Partner Zitec şi Cătălin Macovei, brand manager al Infoturism.


A doua componentă a conferinţei a fost dedicată tehnologiilor şi aplicaţiilor pentru smartphone-uri. În 2012 peste 45% din turişti au căutat informaţii despre călătorii sau infrastructura turistica direct de pe telefon şi 15% au emis rezervări. Se estimează că în 2013 numărul căutărilor de pe smartphone-uri şi tablete îl va depăşi pentru prima oară în istorie pe cel de pe calculatoare. Mizele nu au mai fost niciodată la un nivel atât de ridicat şi de profitabil!
(Traian BĂDULESCU)



Adaugata pe : 11 / 04 / 2013.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Paralela 45
Vintest
TTR II
Traia Badulescu - Secretul emisferei
Teresa Tina
Le Chateau
Traian Badulescu
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Paradis Vacante de Vis
Corali Holidays
Booking Bucharest
Max Holidays
Destinatii.eu
Agentia Mos Craciun