site traffic analytics

Ghaith Al Ghaith: flydubai s-a bucurat şi se bucură de succes în România

Ghaith Al Ghaith, flydubaiDubai reprezintă o destinaţie fascinantă, o combinaţie incredibilă între basmele din "1001 de nopţi" şi romanele science fiction. Am avut ocazia de ajunge în Dubai, unul dintre cele şapte state ale Emiratelor Arabe Unite, şi de a participa la Arabian Travel Market (ATM), cel mai important târg de turism din Orientul Mijlociu, la invitaţia companiei aeriene flydubai.
Acolo am avut privilegiul de a ne întâlni cu Ghaith Al Ghaith, CEO flydubai, cu care am realizat şi un interesant interviu. Acesta ne-a prezentat conceptul "low cost" al companiei flydubai. În cazul companiei din Dubai, conceptul low cost nu face deloc rabat la calitate. Dimpotrivă, am testat serviciile flydubai şi pot spune că sunt mai bune decât serviciile unor companii europene de linie. Ideea este că un pasager are dreptul de a opta sau nu pentru anumite servicii. Printre acestea numărându-se şi divertisment la bord, care include display cu sute de filme şi sute de  albume muzicale, plus radio şi TV. Iar preţurile sunt mai mult decât accesibile. Moneda naţională a Emiratelor Arabe Unite este dirhamul, care are aproximativ aceeaşi valoare ca leul nostru. Amintesc că flota flydubai este compusă din avioane Boeing 737-800, de ultimă generaţie.
flydubai este o companie orientată pe client, iar pasagerii sunt de toate tipurile: turişti, oameni de afaceri, rezidenţi. "flydubai nu este doar o altă companie low-cost. Noi nu transportăm doar pasageri, ci interconectăm culturi. De exemplu, mulţi români care vin pentru prima data în Dubai rămân cu amintiri plăcute şi vor reveni bucuroşi şi cu alte ocazii. La fel şi cu cetăţenii arabi care vizitează România, care de cele mai multe ori revin cu plăcere. flydubai face exact acest lucru: Ghaith Al Ghaith, flydubaiuneşte culturi diferite, sparge bariere geografice sau de altă natură aducând oamenii mai aproape unii de alţii. De altfel, această ospitalitate stă în ADN-ul Emiratelor Arabe Unite şi al Dubai-ului, deci era normal să se regăsească şi în filozofia flydubai", subliniază Gaith Al Gaith.
În ceea ce priveşte serviciile pe care le oferă la bord, flydubai se situează peste oferta celorlalte companii low-cost. Următorul pas va face compania este de a adăuga noi servicii pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pasagerilor. În acest sens, ei îşi vor putea comanda online meniuri calde atunci când rezervă biletul. Managementul flydubai va anunţa în curând toate detaliile legate de noua opţiune care presupune şi upgradarea motorului de rezervări. Aceasta va fi introdusă pe anumite zboruri flydubai în actualul sezon de vară şi până la sfârşitul anului se va regăsi pe majoritatea rutelor. "Noua ofertă culinară va fi de calitate. Vom păstra şi actualele produse - alune, gustări reci, dulciuri - pentru cei care nu vor să precomande meniul online, astfel că pasagerii vor avea şi mai multe opţiuni. Un alt detaliu care arată că suntem o companie orientată către servicii, mai ales când pasagerii noştri provin din culturi diferite - turişti dar şi oameni de afaceri" - a subliniat reprezentantul flydubai.

Dar ce înseamnă low cost în accepţiunea flydubai? "Suntem un low-cost când vine vorba despre felul în care ne conducem operaţiunile iar cuvântul de ordine este 'eficienţa'. Trebuie să ne asigurăm că pentru tot ce cheltuim avem un venit pentru a fi profitabili. În vremurile în care aviaţia nu Ghaith Al Ghaith, flydubaiera atât de dezvoltată, companiile cheltuiau dar nu ştiau cu siguranţă cât vor produce. Acum situaţia este diferită. Te întrebi automat când cheltuieşti ceva dacă poţi acoperi costul respectiv din încasări şi dacă poţi face şi profit pe lângă. Iar astăzi mai este şi problema legată de costurile cu carburanţii. Dacă în trecut aceste costuri reprezentau sub 20% din totalul cheltuielilor, în prezent au crescut până la 40% şi nu cred că vor scădea foarte curând. În concluzie, principiile low-cost sunt foarte importante pentru noi. Nu poţi să oferi ceva fără a te asigura că îţi acoperi cheltuielile şi nu mergi în
pierdere", subliniază Ghaith Al Ghaith.
Pasagerul flydubai decide el ce doreşte şi cât este dispus să plătească. Calitatea serviciilor este, după cum spuneam, cel puţin la fel de bună ca şi a altor companii aeriene de linie. Sistemul de entertainment la bord oferă 900 de ore de filme, muzică, jocuri, ştiri şi alte opţiuni. Oferta de divertisment se regăseşte în 3 pachete: gratis (opţiunile de bază), Basic (10 dirhami) şi Premium (30 dirhami). flydubai este prima companie aeriană din lume care a introdus la bord filme HD (High Definition) şi a fost primul client de pentru Boeing Sky Interior, iluminarea ambientală care schimbă ambianţa la bord. Revenind la divertisment, pe un zbor Bucureşti-Dubai care durează aproape 5 ore poţi viziona cel puţin două filme. La capitolul catering, un suc costp 5 dirhami, o bere, un whisky sau o sticlă mică de vin - 20 de dirhami, o shaorma - 20 de dirhami etc. Deci preţurile sunt chiar prietenoase.

14 rute noi în 2013


Flydubai a anunţat 14 noi rute pentru acest an, dintre care a lansat deja 7. "Nu este exclus să anunţăm şi altele, dar vom face acest lucru doar la momentul oportun", subliniază CEO-ul flydubai. Compania arabă lansează, an de an, destinaţii noi şi mai puţin cunoscute din reguine. Potrivit lui Gaith Al Gaith, "aceasta nu este doar o filozofie, ci face parte din ADN-ul nostru, din directivele pe care le avem. Când am început operaţiunile a trebuit să găsim acele rute pe care nu era capacitate Ghaith Al Ghaith, flydubaişi să zburăm spre acele destinaţii care nu erau deservite pâna la venirea flydubai. Dacă ne uităm la reţeaua de rute flydubai, veţi observa că sunt unele destinaţii unde Emirates nu operează dar zburăm noi. De aceea alegem să zburăm spre locuri mai puţin cunoscute: ştim că aici este potenţial de creştere şi că putem dezvolta business-ul flydubai. În plus, şi ţara respectivă va avea de câştigat prin venirea noastră.

Aceasta implicând mai mulţi turişti, locuri de muncă, mai multe oportunităţi de afaceri". Legat de cele mai importante pieţe ale flydubai, "fără îndoială că Europa Centrală şi de Est reprezintă o zonă de maxim interes pentru noi. Ştim că această regiune nu a fost deservită suficient de bine până acum şi că este loc de creştere. Evident, şi zona Golfului Persic este importantă pentru flydubai având în vedere că este casa noastra iar aici creştem rapid. În plus, în această regiune nu erau suficiente zboruri scurt şi mediu-curier raportate la cerere, drept pentru care am adăugat unele noi".

Întrebat despre cum evaluează prezenţa flydubai la 7 luni de activitate pe piaţa românească, Ghaith Ghaith Al Ghaith, flydubaiAl Ghaith ne spune că "flydubai s-a bucurat şi se bucură de succes în România având în vedere că mulţi români călătoresc în Dubai - fie pentru vacanţe, fie pentru afaceri - şi de aici mai departe spre alte destinaţii. De altfel, am observat că şi multe persoane de aici, din Dubai, vorbesc despre România şi spun că vor să revină sau să viziteze ţara pentru prima dată. În aceste condiţii, dacă piaţa o va cere, vom mări capacitatea pe ruta Dubai-Bucureşti".

Cum face faţă flydubai provocărilor şi concurenţei?

Potrivit lui Gaith Al Gaith, costul carburanţilor reprezintă cea mai mare problemă a unei companii aeriene în prezent, pe lângă aceasta restul provocărilor fiind minore. Carburanţii au ajuns să reprezinte 40% din totalul cheltuielilor unei companii aeriene. De aici şi nevoia pentru aeronave mai eficiente, cu tehnologii moderne, care să consume puţin şi să zboare mai mult. "Din acest punct de vedere ne mândrim cu flota noastra de Boeing-uri 737-800NG. Avem 29 momentan iar până la finele anului vom mai primi înca 5 şi vom ajunge la 34". Pe de altă parte, flydubai nu întâmpină mari obstacole. Orientul Mijlociu este propice pentru afaceri în aviaţie şi se bucură de un real succes. Ghaith Al Ghaith, flydubaiAeroportul Dubai International este un hub recunoscut pe plan mondial, se situează pe locul 2 după Londra Heathrow şi creşte rapid, ţinta fiind să ajungă hub-ul numărul unu în lume! "Dacă ştii ce
trebuie să faci în această regiune poţi avea succes rapid chiar dacă eşti o companie aeriană tânără cum suntem noi. Oamenii vor să vină în Dubai, să lucreze aici. Dubai a devenit un adevărat centru al aviaţiei mondiale. Chiar şi aşa, nu este deloc uşor să pui pe picioare o nouă companie aeriană. Noi am reuşit acest lucru. Suntem în al patrulea an de operare, am făcut profit, avem o organizaţie dinamică şi sunt încrezător în viitor", este de părere Ghaith Al Ghaith.
O altă "provocare" ar putea fi faptul că din octombrie 2013, low costul european Wizz Air a anunţat zboruri între Bucureşti şi aeroportul Dubai World Central. "Acest aspect nu ne îngrijorează deloc! Noi chiar încurajăm competiţia! Este bine venită pentru industrie, pentru pasageri şi, nu în ultimul rând, pentru Dubai ca hub important în aviaţie. De altfel, noi, ca popor, am fost educaţi şi am crescut cu următoarea idee, aflată în ADN-ul nostru: competiţia este bună pentru publicul dar şi pentru Dubai, ca emirat. Competiţia aduce business, ajută la dezvoltarea ţării", este convins CEO-ul flydubai.
În ceea ce priveşte extinderea destinaţiilor flydubai în România, momentan compania nu are aşa ceva în plan, dar analizează permanent oportunitatea de a opera zboruri către noi destinaţii. "În Rusia am început cu două oraşe, apoi am ajuns la patru şi, recent, ne-am dublat destinaţiile de acolo la opt. La fel şi în Ucraina, am început cu trei zboruri şi acum am ajuns la cinci. Dacă destinaţia respectivă are potenţial şi există cerere pentru ea, vom zbura acolo sau vom mări numărul frecvenţelor", conchide Ghaith Al Ghaith.

Convingerea mea este că flydubai îşi va continua ascensiunea, cu dinamism şi seriozitate, şi va ajunge să opereze şi alte noi destinaţii, unele pe distanţe şi mai mari. Am devenit deja fan al acestei companii care ştie să îşi respecte pe deplin clienţii. În Emiratele Arabe Unite, tot ce se întâmplă stă sub semnul "cea mai", "cel mai", iar în spatele acestor reuşite a stat o viziune curajoasă şi constantă.

A consemnat,

Traian BĂDULESCU



Adaugata pe : 24 / 05 / 2013.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays