site traffic analytics

”O agenţie de turism de succes are nevoie de o foarte bună analiză a pieţei, de viziune şi de resurse financiare”

Interviu Alin Burcea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Domnule Alin Burcea, sunteţi un bun cunoscător al României iar prin Paralela 45 aţi promovat, de-a lungul timpului, toate tipurile de turism. Pe partea de outgoing stăm relativ bine. Şi turismul intern creşte pe anumite segmente. Dar ce lipseşte României pe partea de incoming? Am senzaţia că suntem pe val, dar ne lăsăm duşi de el (în direcţia bună, dar în inerţie), iar vecinii înoată cu toată viteza.
- Pe outgoing asistăm la un fenomen de restrângere a vânzărilor mai mult pe Early Booking. Pe incoming povestea este lungă, nu ştim să ne facem treaba, politica de promovare este haotică, cei 72.000.000 euro nu s-au folosit în 5 ani de zile, Doamna Maria Grapini anulează târguri… România nu are încă un brand vizibil, nu avem o concepţie unitară de promovare… În plus, nu vrem să dăm Interviu Alin Burceavize. De exemplu, la moldoveni le cerem dosare de 3 cm, şi le cerem să vină personal, iar bulgarii nu fac asta. Astfel, avem 18.500 de turişti moldoveni în România şi 65.000 în Bulgaria, în 2012. Ce să mai comentăm? Chinezi – nu, ruşi – nu, arabi – nu! Păi atunci, cine să vină în România? “Haiducii lui 7 cai?”
- Ce îi trebuie unei agenţii de turism româneşti, în anul de graţie 2013, pentru a rezista pe piaţă şi pentru a se dezvolta?
- Îi trebuie o foarte bună analiză a pieţei, viziune şi resurse financiare.
- Cum vedeţi viitorul agenţiilor de turism, pe termen mediu şi lung, pe piaţa românească? Mă refer aici atât la tehnologii, cât şi la modul de a face business.
- Ca în Europa, dar mai încet, şi agenţiile din România evoluează către vânzarea online, platforme etc. Multe se duc spre tehnologie.
- Sunteţi prim vicepreşedinte ANAT. Care este noua politica a asociaţiei, ce priorităţi are pentru actualul mandat?
- Noua conducere ANAT are o viziune pragmatică, orientată spre probleme şi teme tehnice, mai puţin pe spectacol. Am abordat cu Ministerul de Finanţe problema tichetelor de vacanţă, a cotei TVA 0 la incoming sau a facilităţilor de tipul “Prima de incoming”, TVA de 9% în turism. Am discutat cu Ministerul de Externe despre politica de vize, am organizat seminarii IATA cu companiile aeriene. Dorim să avem numai proiecte tehnice, serioase, care să aducă plus valoare şi bani în buzunar membrilor noştri!
- În ce destinaţii şi staţiuni interne credeţi?
Interviu Alin Burcea- În România, cred foarte mult în Neptun – Olimp, “perlele de odinioară” ale Litoralului, cred în Sinaia, cred în Predeal, cred în Delta Dunării.
- Ce modificări ale comportamentului turistului român a adus anul 2013? Aţi observat noi tendinţe de călătorie, orientarea către noi destinaţii?
- Turistul român se îndreaptă din ce în ce mai multe spre “Înscrieri timpurii” sau “Early Booking”.
- Ce noutăţi aduce Paralela 45, intrată în al 23-lea an de existenţă, atât ca tehnologii, cât şi ca destinaţii, modele de business?
- În 2013 ne-am dezvoltat şi ne dezvoltăm pe partea de tehnologie. Am investit în CRM performant, într-o centrală performantă la nivel naţional, lucrăm la două noi aplicaţii pentru iphone şi smartphone, pentru chartere şi Litoral.
- Dacă omul Alin Burcea ar fi nevoit să creeze acum, de la zero, o agenţie de turism, ar mai face-o? Dacă da, cum ar proceda?
- Evident că tot asta aş face, dar după un alt model, VIP – Corporate, cu un sediu central în Bucureşti şi alte 3 sedii în oraşele mari, cu tehnologie, axată pe produse de lux, nu pe industrie.
- Care sunt destinaţiile preferate ale omului de turism Alin Burcea, atât pe partea de turism extern, cât şi pe cea de turism intern?
- Imi place să îmi petrec vacanţele de vară la Năvodari şi de iarnă în Austria! Grecia a rămas o destinaţie complexă şi va fi o destinaţie extrem de căutată în continuare, de către români.

A consemnat Traian BĂDULESCU



Adaugata pe : 18 / 12 / 2013.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays