site traffic analytics

Tony Mădularu, Paralela 45: În ultimii cinci ani, turismul intern a mers pe creştere

Tony Madularu Paralela 45Tony Mădularu are 26 de ani de activitate în domeniul turismului. A început să lucreze ca ghid pe limbile germană şi engleză, după care a lucrat, timp de 12 ani, la o firmă de turism din Germania, unde s-a ocupat de contractare, ofertare, vânzare şi asistenţă turistică în staţiunile de pe litoralul românesc şi de la munte. Apoi a revenit în România la Eurolines, ca director de contractări şi programe, unde a lucrat timp de 4 ani. Apoi a fost director general la o firmă mai mică de turism, după care s-a angajat la touroperatorul Mareea, ca director de agenţie. Din 2010, lucrează la Paralela 45, ca Senior Tourism Director.

- Cum promovează Paralela 45 turismul intern? Ştiu că acum mai mulţi ani, touroperatorul pe care îl reprezinţi îşi manifesta o dezamăgire faţă de bunul mers al turismului intern şi faţă de colaborarea cu anumite structuri de cazare…

- În ultimii cinci ani am început să introducem în forţă, în ofertele noastre, şi turismul intern. Am structurat produsul de intern pe destinaţii. Avem, o dată, turismul de litoral, care în ultimii ani merge destul de bine. Urmează zona staţiunilor montane, zona staţiunilor balneare, Delta Dunării şi segmentul de vile şi pensiuni care se caută şi pe care încercăm să-l dezvoltăm cât mai bine şi cu sprijinul prestatorilor.

- Ce schimbări observaţi că a adus acest an în preferinţele turiştilor, comparativ cu anii trecuţi?


 - Pot spune că în ultimii cinci ani, turismul intern a mers pe creştere, atât pe Litoral, cât şi pe celelalte zone ale României. Din păcate, nici un an nu seamănă cu celălalt, aşa că trebuie să fim tot timpul pregătiţi, iar cu sprijinul prestatorilor, care au înţeles şi ei acest lucru, putem să ofertăm de la un an la altul anumite pachete care să fie vandabile şi care să ne ajute în continuare să creştem. Ca tendinţă se vede că românii, chiar dacă pleacă în străinătate, mai fac şi un miniconcediu sau chiar şi un concediu mai prelungit în propria ţară, de care sunt destul de mulţumiţi. Ei au văzut că şi în România sunt hoteluri care au fost renovate şi care oferă servicii destul de bune. Mai există şi Tony Madularu Paralela 45segmentul familiilor cu copii, care, din comoditate, preferă să meargă într-un loc unde se vorbeşte limba română, unde se cunosc tradiţiile, un loc sigur la care accesul se face uşor.

Din păcate, turistul român trăieşte încă din amintiri

- Cum vedeţi percepţia turistului român asupra propriei ţări, din punct de vedere turistic? De multe ori, reprezentanţi ai industriei, hotelieri etc. nu au reuşit să comunice aceste schimbări în bine. Percepţia acestora despre hoteluri este că au rămas « prăfuite », « comuniste », iar când se hotărăsc totuşi să îşi petreacă un concediu în România, rămân surprinşi plăcut de schimbările în bine.

- Din păcate, turistul român trăieşte încă din amintiri şi ascultă sfaturile celor, care, de asemenea, nu au mai fost de mult timp pe litoralul românesc, dar au auzit că nu e prea bine... Practic, nu se cunoaşte bine produsul 2015, ci mai degrabă cel care s-a ofertat în anii ’90. Sunt lucruri bune care apar de la un an la altul şi care şi pe noi, ca şi  agenţi de turism, ne şochează în sensul bun al cuvântului. De aceea, noi organizăm în fiecare an infotripuri pe litoral şi oferim agenţilor ocazia de a se familiariza cu structurile de cazare de calitate, pentru a şti ce să la recomande, la rândul lor, clienţilor. Turiştii care se întorc şi constată că au găsit ceea ce li s-a promis vor promova la rândul lor turismul românesc, iar încrederea căpătată în produsul turistic intern va contribui şi la creşterea fluxului de străini. Cu cât creşte mai mult activitatea în staţiunile turistice româneşti, indiferent că vorbim de litoral, munte sau balneo, cu atât mai mult va creşte şi calitatea serviciilor şi implicit gradul de satisfacţie al turiştilor.

- Care este topul Paralela 45 al tipurilor de destinaţii turistice interne?

Turism Romania - Ca volum de vânzare, Litoralul este pe primul loc, urmat de staţiunile balneare. În ultimii ani, turiştii români au observat că zona de balneo poate fi folosită atât pentru tratamentul balnear, cât şi pentru wellness şi spa, relaxare ori chiar vacanţe cu familia şi copiii. Apoi, cam pe acelaşi loc, urmează turismul montan şi Delta Dunării. Ultimul produs, deşi nu era foarte popularizat din punct de vedere al turismului de masă, a reuşit să devină căutat de către turişti, datorită promovării şi a bunei cooperări cu structurile de cazare care de la un an la altul sunt din ce în ce mai multe, ma refer aici la cele clasificate de către ANT. Durata medie a sejurului este, în cazul Deltei, de 3 nopţi iar pentru celelalte zone ajunge până la 6-7 nopţi.

- Paralela 45 este, fără doar şi poate, un “maestru” al circuitelor externe, pe care le diversifică de la an la an. Dar cum stă românul cu apetitul pentru circuitele tematice interne?

- Am încercat să organizăm şi circuite în România, exact pe şablonul pe care îl ofertăm şi pe pieţele din străinătate. Însă, din păcate, am ajuns să concurăm cu circuitele low cost ofertate de Casa de Pensii sau de către Biserică. Practic există interes, însă acest interes vine mai ales din partea pensionarilor, a oamenilor mai în vârstă, care ar avea timp să călătorească şi în perioadele de extrasezon, dar din păcate bugetul nu le permite. Ofertele de grup, de regulă le alcătuim incluzând hoteluri de 3-4 stele, pensiune completă şi diverse seri tematice, astfel încât turistul să fie mulţumit. Ca să ajungi să ofertezi astfel de servicii, tarifele nu sunt neapărat cele mai mici şi depind foarte mult de numărul participanţilor.Delta Dunarii Tulcea

- Aici apare şi concurenţa directă a turismului de pelerinaj... Există ea şi pe turismul intern?

- ... da, se întâmplă cam acelaşi lucru ca la pelerinajele externe. Ei folosesc şi alte căi de promovare pe lângă agenţiile de turism specializate pe pelerinaje, unele din ele aparţinând chiar Patriarhiei, folosesc locaţii aparţinând mănăstirilor atât pentru cazare, cât şi pentru servicii de masă. Prin Biserică, e drept, turiştii au şanse mai mari de a-şi face astfel de programe.

- Revenind la staţiuni, vă rugăm să nominalizaţi cele mai solicitate staţiuni, pentru fiecare segment.

- Pe partea de litoral, cum bine se ştie, Mamaia este pe primul loc. În ultimii doi ani, este urmată de două staţiuni din sudul Litoralului, Jupiter unde se practică tarife moderate şi Venus unde s-a investit în renovarea câtorva hoteluri, care au depăşit Eforie Nord. Pe partea de staţiuni balneare, pe primul loc se află Băile Felix, urmate de Sovata, Covasna şi Călimăneşti-Căciulata – două staţiuni care, datorită tarifelor bune, atrag an de an din ce în ce mai mulţi turişti. În ultimii ani, au adus multe Tony Madularu Paralela 45îmbunătăţiri, atât la partea de confort, cât şi de agrement – piscine interioare şi piscine exterioare sau la baza de tratament. Pe partea de munte avem staţiunile populare de pe Valea Prahovei, Sinaia, Azuga şi Buşteni, dar şi zona Bran-Moieciu, care este căutata pentru segmentul de vile şi pensiuni.

- Cum colaboraţi în ultima vreme cu pensiunile rurale? Ştiu că agenţiile de turism au întâmpinat probleme de-a lungul timpului...

- Aici este o chestiune de interpretare. Sunt mulţi turişti care confundă ideea de pensiune cu cea de minihotel. Noi, ca si agenţie touroperatoare, contractăm mai mult aceste minihoteluri, care pot avea în denumire şi cuvântul “pensiune”. Fiind vorba de locaţii cu mai multe camere putem găsi mai uşor disponibilităţi, putem face plăţile prin bancă şi nu cash, la check-in etc. În Delta Dunării se caută mult zonele unde se poate ajunge cu automobilul sau zonele unde transferul pe apă este mai scurt şi deci costurile sunt mai mici. Cele mai căutate zone din Deltă sunt, astfel, Murighiol, Dunavăţu de Jos, Dunavăţu de Sus, Uzlina (unde transferul durează o jumătate de oră cu barca). Pentru cei mai împătimiţi de Deltă se pot oferta şi zonele mai îndepărtate, precum Sf. Gheorghe, Sulina – unde se ajunge mai greu, circa 3-4 ore de la Tulcea cu ambarcaţiunile însă turiştii au posibilitatea să îmbine frumuseţiile Deltei cu zona litorală a Mării Negre.

- Să trecem şi la vecinii noştri, Republica Moldova şi Bulgaria. Paralela 45 a deschis, anul trecut, şi un sediu la Chişinău. Cum vedeţi relaţia bilaterală România – Republica Moldova pe partea de incoming? Este o misiune imposibilă sau doar dificilă?

- Dupa ce am văzut că se ofertează pe piaţa din Republica Moldova, am încercat să facem pentru turiştii moldoveni programe dedicate în România, atât pe partea de grup, cât şi pe cea de individuali. Mă refer aici la circuite culturale pe care le-am elaborat pentru 2, 3 şi 5 nopţi  De asemenea, am conceput şi circuite de sănătate. Pe partea de individual am ofertat tot ce avem la vânzare şi pentru turiştii români: Litoralul românesc, staţiunile balneare, montane şi Delta Dunării. Din păcate, este o piaţă destul de ciudată, deoarece se caută încă produse ieftine, dar standardul şi numărul serviciilor trebuie să fie, pe de altă parte, ridicat. În prezent, pentru turiştii moldoveni constituie un standard ofertele promovate de Turcia şi, de asemenea, ofertele tip all inclusive, unde turistul îşi poate face un calcul din start. Am ofertat şi noi hotelurile în regim all inclusive de pe litoralul nostru, însă nu suntem la fel de competitivi ca Bulgaria la acest capitol.

Partea de incoming este o activitate destul de grea, poate cea mai grea

- Paralela 45 a început să dezvolte şi sectorul de incoming? Ce pieţe atacaţi?

- Partea de incoming este o activitate destul de grea, poate cea mai grea, din cauză că partenerii străini care doresc să vândă România au rămas cu percepţia de acum 10-15 sau chiar 20 de ani. Anume, că suntem o destinaţie ieftină. Avem colegi pe piaţă care vor să facă şi ei incoming însă mai rău încurcă lucrurile, deoarece oferă tarife de dumping. Ca să reuşeşti să ai tarife mici trebuie să intervii la calitatea serviciilor iar acest lucru este în detrimentul tuturor dar în primul rând al turiştilor Brasov Romania turismcare vin prima dată şi cu siguranţă nu vor mai veni şi  a doua oară şi cu atât mai puţin ne vor recomanda şi altor cunoştinţe. În al doilea rând se crează imaginea falsă că, cu bani puţini, poţi obţine ceva bun în România. Lucru care, din păcate, nu mai e cum a fost. Noi încercăm să menţinem relaţii cu pieţe deja cunoscute precum Germania, Austria, Belgia, dar sa si aducem mici grupuri şi din Norvegia, pentru programe de tipul city break pe care le putem oferta datorită faptului că în primăvară s-a început operarea unei curse low cost la Bucureşti si astfel s-a aflat de România ca fiind şi o destinaţie turistică. De asemenea, încercăm să ofertăm programele noastre şi pe pieţele asiatice, dar ne lovim de problema obţinerii vizelor. La ora actuală, chinezii preferă să lucreze cu noi prin intermediul partenerilor din Croaţia.

- Ce înseamnă pentru tine Paralela 45, firma la care lucrezi în prezent?

- Pentru mine Paralela 45 reprezintă o firmă touroperatoare unde pot, în primul rând, să comunic cu colegii într-o limbă comună: cea a turismului. În al doilea rând este un loc unde îmi pot exercita activitatea şi îmi pot pune în aplicare anumite idei. După primii 5 ani, în care am reuşit să aduc an de an câte un rezultat, indiferent dacă a fost pe partea de turism intern  sau pe incoming, îmi doresc ca şi în cei care vor urma să-mi pot folosi experienţa pentru începerea altor proiecte şi programe.


 A consemnat,

Traian BĂDULESCU



Adaugata pe : 12 / 10 / 2015.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays