site traffic analytics

Destinația Germania: cu 4% mai mulți turiști decât în 2015

Destination Germany

Foto: de la stânga Cristian Sillai, director de marketing & vânzări pentru România și Bulgaria al Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT), Excelența Sa, domnul Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania la București, și Tijana Djurcic, director de PR & presă DZT pentru Bosnia Herzegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Serbia.

La capitolul incoming, în Europa se duce de ani buni o bătălie acerbă pentru supremație. Franța, lider tradițional al topului, în funcție de numărul de călătorii, a fost detronată în 2015, nu doar de către Spania, care a ocupat locul 1, cu 56,8 milioane călătorii, dar și de către Germania, care a înregistrat, pentru a șasea oară consecutiv, creșteri semnificative, și a ajuns la un volum de 52 milioane călătorii – cifre înregistrate de Institutul de Cercetare a Pieței IPK International în urma evaluării datelor preliminare ale World Travel Monitor.  

slide Germania

”În 2015 am avut aproape 80 milioane de vizitatori străini în Germania, 79,7 milioane, ca să fim mai exacți, de înnoptări ale vizitatorilor din străinătate. A fost o creștere de 5,4% a procentului de înnoptări, în comparație cu 2014, ceea ce este, într-adevăr, o mare realizare. Și este deja al optulea an de când acest număr este în continuă creștere, deci putem vorbi de o creștere sustenabilă, pe termen lung. În ceea ce privește numărul sosirilor în Germania, acestea au crescut cu 6%. În continuare, Germania se poziționează pe locul 2 în preferințele europenilor, după Spania, cu 52 milioane călătorii în 2015. Suntem după Spania, și înainte de Franța. Îmbucurător a fost să constatăm că la noi creșterea a fost de 4%, în timp ce creșterea Franței a fost doar de 2%, ceea ce înseamnă că distanța dintre noi și Franța se mărește, dar s-a micșorat și distanța dintre Spania și Germania, deci venim puternic din urmă. Poate în câțiva ani va avea loc o răsturnare de top. Acest top este valabil de câțiva ani buni, și există o competiție strânsă și prietenoasă între cele trei destinații. ” - a dezvăluit Cristian Sallai, director de marketing & vânzări pentru România și Bulgaria al Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT), cu prilejul conferinței anuale de prezentare a destinației turistice Germania, desfășurată, ieri, în capitală, în prezența Excelenței Sale, Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania la București, și a Tijanei Djurcic, director de PR & presă DZT pentru Bosnia Herzegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Serbia.

slide 2 Germania

Din datele Institutului Federal de Statistică reiese că numărul înnoptărilor turiștilor străini, în unitățile de cazare cu cel puțin zece paturi, pentru perioada ianuarie – decembrie 2015, s-a situat cu 4,1 milioane peste valorile anului precedent, ceea ce reprezintă o creștere de 5,4 %.  Veniturile generate de incoming în Germania au fost de 46,6 miliarde euro, în 2015, din care 31,9 miliarde euro au provenit din Europa, și 17 miliarde overseas - Asia și America în principal.

Turismul generează în Germania o cifră de afaceri de peste 278 miliarde euro, iar numărul angajaților din acest sector și serviciile conexe este de 2,9 milioane de persoane. Industria generează anual în jur de 4,4% din PIB, față de constucții cu 4,3% și industria de automobile cu 2,3%, ceea ce demonstrează importanța sa strategică pentru viitorul Germaniei,

slide turism Germania    

Vacanțele mai lungi și călătoriile în orașele mari - elemente ale creșterii

Potrivit declarației lui Cristian Sallai, ”A avut loc o creștere peste medie a călătoriilor de vacanță în Germania, în 2015. Știți bine că Germania a suferit într-un fel pentru imaginea pe care o are de destinație de business. Într-adevăr, toate călătoriile au crescut cu 4%, iar numărul de înnoptări cu aproape 5%, în schimb vacanțele au crescut cu 5%, față de 1% care este procentul creșterii vacanțelor europenilor în general.”

Cu o cotă de participare de 56% din totalul călătoriilor din Europa către Germania, concediul reprezintă cel mai puternic segment al pieței. Numărul călătoriilor în scop de vacanță a crescut în 2015, comparativ cu anul precedent, cu încă 5%, ajungând la 29 milioane. În cadrul acestui segment, două trend-uri din anii trecuți înregistează în 2015 o dinamică suplimentară: vacanțe mai lungi cu patru sau mai multe înnoptări înregistrază o creștere de 12 %, ajungând la 18,2 milioane. Germania reprezintă destinația numărul 1 a europenilor când vine vorba de a vizita diferitele orașe. Circa 10 milioane călătorii în marile orașe germane s-au tradus într-un plus de 5% în anul 2015 în ceea ce privește numărul de turiști străini veniți să viziteze Germania.

slide vizitatori Germania

”23% dintre europenii care au fost în vacanțe în Germania, în 2015, au vizitat-o pentru prima dată, (…) 29% au mai fost cel puțin o dată, iar 45% au fost de mai multe ori, ceea ce arată că numărul celor care au fost mulțumiți de destinația de vacanță Germania este mare. Dacă adunăm cele două procente, avem aproape 80% oameni care revin în Germania după ce au făcut o călătorie de vacanță aici, dar și procentul de 23% persoane care vin pentru prima dată în vacanță la noi este îmbucurător.” - a adăugat directorul de marketing & vânzări pentru România și Bulgaria.

 

Călătoriile în interes de serviciu confirmă poziția de top a Germaniei

Germania își menție și în 2015 poziția de lider pe piața de turism de afaceri în Europa. Deși călătoriile de afaceri au scăzut cu 2% în Germania, la nivel de continent scăderea a fost de 4%.

Segmentul puternic de turism de afaceri promovat a avut un efect de stabilizare. 3,6 milioane călătorii la congrese/conferințe (cu 8% mai mult față de anul precedent) și 2,8 milioane vizitatori ai diferitelor târguri/expoziții sunt cifrele care întăresc această poziție.

 slide romani Germania

 

Românii au intrat în top 20… naționalități care călătoresc în Germania

În ceea ce privește numărul de înnoptări ale turiștilor români în Germania, acesta a crescut de la 728.161, în 2014, la 801.705, în 2015. În total s-a înregistrat o creștere de 10,1%, care poziționează România în primele 20 piețe pentru turismul de incoming al Germaniei.

” România a intrat în top 20 al țărilor emițătoare de turiști către Germania, dar aș dori să vă mărturisesc, de asemenea, că acest lucru înseamnă foarte mult pentru noi. Se pare că din ce în ce mai mulți români descoperă Germania ca o destinație de vacanță și îi apreciază natura, oamenii, obiceiurile și cultura. Schimburile turistice au loc în ambele direcții. Peste 12% din turiștii străini care vin în România sunt din Germania. Germanii sunt în mod tradițional cel mai mare grup de turiști străini în România. Acest lucru trebuie, desigur, legat de minoritatea germană din România. Demonstrează, de asemenea, că din ce în ce mai mulți germani sunt atrași de frumusețea naturală, diversitatea culturală și tradițiile acestei frumoase țări. Oamenii sunt și ei deschiși, prietenoși și ospitalieri. Legăturile economice cu Germania sunt foarte strânse, așa cum bine știți. Germania a fost partenerul comercial numărul 1 al României vreme de foarte mulți ani. Companiile germane sunt investitori și angajatori importanți în această țară. Impresia mea este că produsele și serviciile germane sunt, într-adevăr, appreciate, și calitatea germană este considerate ca fiind înaltă.  Dar schimbul de turiști poate merge mai departe, să strângă și să aprofundeze relațiile la nivel uman, alături de excelentele relații politice bilaterale. Și nu în ultimul rând, sunt sigur că veți mai auzi de potențialul pe care Germania îl poate oferi, de la natură, până la tehnologie și cultură. Acestea fiind spuse, aș dori să vă urez „Herzlich Willkommen in Deutschland!” ”- a declarat Excelența Sa, domnul Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania la București.

slide scop romani Germania

Statisticile germane ilustrează drept motive principale pentru care românii se deplasează în Germania: petrecerea sărbătorilor (43%), vizitarea prietenilor și a rudelor (30%) și afacerile (27%). Cei mai mulți călătoresc cu mașina (67%), avionul (22%) și autocarul (10%). 

”Până în acest moment au fost anunțate opt curse directe din România către Germania. Sper că această competiție între liniile aeriene va continua, și noi vom beneficia de pe urma ei. De altel, România este extrem de bine conectată la Germania pe cale aeriană. Sunt, în momentul de față, peste 186 zboruri directe, săptămânale, din  România către Germania”. - a mai precizat Cristian Sallai.

Germania este o destinație mai populară în rândul tinerilor (cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani), 49% dintre aceștia alegând Germania ca destinație turistică. În schimb, numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total. Cei mai mulți vizitatori (78%) aleg călătoriile lungi (în jur de 9 zile). În medie, turiștii români care călătoresc în Germania cheltuie 36 euro/ zi, iar 31% dintre aceștia își rezervă on-line vacanțele.

slide transport Germania

 

Profilul turistului român - atitudini în schimbare

”Profilul turistului român s-a schimbat mult în ultimii ani. Germania devine foarte atractivă pentru oameni între 24 - 40 ani, datorită unei conexiuni aeriene mai bune. Există posibilitatea efectuării unor excursii scurte în Germania. Românul nu este un cheltuitor prea mare, așa cum o dovedesc statisticile, dar va deveni unul. Sunt sigur. Cred că Germania este o destinație ce trebuie descoperită de turistul român. Chiar dacă la început este greu să-i convingi pe oameni să meargă în Germania, nu mai este la fel de greu să-i convingi să revină. Principalul factor cheie pentru călătoriile în Germania îl reprezintă cel mai bun raport calitate - preț, comparativ cu alte destinații”.  - a subliniat directorul de marketing & vânzări al DZT.

Romanii preferă, în principal, turismul urban și pe cel cultural. Cea mai vizitată regiune este sudul Germaniei, ceea ce înseamna Bavaria, apoi Berlin, Baden, Nuremberg, Hessen și altele.

 

Viitorul nu arată prea roz pentru… agențiile de turism

Sub 20% dintre turiștii români care merg în Germania călătoresc, în mod tradițional, prin intermediul agențiilor de turism, în timp ce, în vestul Europei, 95% dintre aranjamentele de călătorie se realizează online.

”Acest procent (20%) pentru noi este încă important, la fel ca și relația cu industria de travel, bineînțeles. Am organizat, în acest sens, o serie de workshopuri, dar este drept că am cam separat domeniile, de aceea presa nu este foarte informată cu privire la activitățile noastre comerciale. Am adus în România o mulțime de parteneri germani din Berlin, sau de la aeroporturi și orașe. Anul acesta am avut un workshop cu aeroportul din Dortmund, de exemplu, cu reprezentanți ai orașului, ai regiunii Ruhr, plus Bavaria, care au venit în România. Cred că suntem la începutul activității de a promova Germania ca destinație turistică în România, și de aceea avem nevoie de sprijinul industriei de travel. Încă mai credem că sunt factori importanți.”- a recunoscut Cristian Sallai.

 

Perspective 2016 -2030: optimism prudent

O serie de incertitudini influențează, însă, așteptările cu privire la numărul potențial de turiști de la începutul anului 2016. Situația securității în Europa și, în general, la nivel mondial, evoluția situației refugiaților, precum și condițiile economice mondiale pot afecta decizia de a călători. Luând în considerare acești factori, DZT consideră ca fiind realistă o creștere între 1 și 3%.

Mai optimistă este perspectiva pentru 2030, când organizația germană estimează o creștere cu 80% a numărului de înnoptări la incoming, până la 53,7 milioane, și până la 121,5 milioane înnoptări la turism intern.  La capitolul ” turiști români”, experții DZT se așteaptă în 2030 la 1,6 milioane de înnoptări.


A consemnat Anne-Mary Nechita

 

 



Adaugata pe : 31 / 03 / 2016.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Booking Bucharest
Le Chateau
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays