site traffic analytics

Industria berii din România îşi revine în forţă

Berea si economiaPiaţa berii din România anunţă o revenire în forţă, după doi ani de scădere, având, în 2015, un trend pozitiv, cu o creştere în volum de 6,5%. Astfel, volumul pieţei berii a atins 15,8 milioane hl în 2015, în creștere cu 6,5% faţă de cel înregistrat anul precedent. Nivelul consumului pe cap de locuitor a
urcat la 80 l în 2015, de la 74 l.
“Contextul favorabil creat la nivelul întregii ţări anul trecut, printr-o evoluţie pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus indiscutabil amprenta asupra vieţii de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Astfel, mai mulţi români au ales să savureze o bere în momentele
plăcute petrecute alături de cei dragi. După un prim semestru 2015 care ne indica o evoluţie pozitivă a pieţei, rezultatele finalului de an ne-au confirmat așteptările.”, a declarat Igor Tikhonov, Președinte Asociaţia Berarii României.

Producţia de bere rămâne unul dintre factorii importanţi în generarea creșterii economice la nivelul României, în special datorită caracterului său naţional: peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România. Ca o consecinţă imediată a acestui fapt, la nivelul întregii ţări, sectorul berii generează, direct și indirect, peste 84.900 locuri de muncă.

“Anul trecut a constituit o baza solidă pentru piaţa berii. Sperăm ca aceasta să permită sectorului berii să aibă în continuare o contribuţie susţinută la economia României. Berea trebuie sa rămână un element cheie, atât în generarea de creștere economică, cât și în completarea momentelor plăcute pe care le petrecem alături de cei dragi.”, a adăugat Constantin Bratu, Director general Asociaţia Berarii României.

”Consumul total al berii a crescut de la 14,9 milioane de hectolitri, în 2014, la 15,8 milioane de hectolitri în 2015. Observăm că, după doi ani de recul al pieţei, am înregistrat o creştere a pieţei, dar totuşi suntem departe de anul de vârf din 2008, anul de dinainte de criză. Ulterior evoluţia a cunoscut un trend descendent, apoi o creştere organică în 2012 şi acum o revenire, în 2015. Această cifră de 15,8 milioane de hectolitri plasează România într-un top european al consumului pe locul 7, după Germania, care este lider detaşat cu 80 de milioane hectolitri, Marea Britanie, Polonia, Spania, Franţa şi Italia”, a declarat  Ciprian Sandu, public affairs manager, Asociaţia Berarii României.
Din punct de vedere al consumului pe cap de locuitor, România, cu 80 de litri, ocupă locul opt într-un top european de profil, după Cehia, Germania, Polonia, Austria, Irlanda, Croaţia, Lituania. Într-un top european al consumului de bere pe cap de locuitor, Cehia se situează pe primul loc, cu o cifră impresionantă 150 de litri. Cehia, deşi este un stat mic, are un turism turism intensiv, iar turiştii apreciază berăriile pragheze şi din alte regiuni ale Cehiei şi, astfel, se ajunge la o cifră impresionantă.

Piaţa berii în 2015

Investiţii: eforturile investiţionale ale membrilor Asociaţiei au fost aproape constante de-a lungul timpului, în 2015 acestea ridicându-se la 55,5 milioane Euro. Până în prezent, investiţiile cumulate realizate de membrii Asociaţiei au atins un total de 1,35 miliarde Euro.
Importuri: în 2015, importurile au scăzut cu 0,1 milioane Hl faţă de 2014, atingând 0,35 milioane Hl, astfel menţinându-se la nivelul de sub 3% din piaţă.
Exporturi: în ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoară creștere, de 0,2 milioane Hl faţă de anul anterior, atingând 0,5 milioane

Număr de angajaţi: numărul de angajaţi ai companiilor producătoare de bere membre ale Asociaţiei a rămas la un nivel aproximativ constant faţă de anul anterior, în 2015 atingând 3.700.

Exportul de bere produsă în România totalizează circa 4% din producţie, principalele ţări vizate fiind state vecine precum Bulgaria, Ungaria, Turcia, Macedonia sau state cu comunităţi mari de români, precum Italia. Pe de altă parte, românii sunt consumatori fideli de bere, deşi un cetăţean german munceşte 4 minute pentru un litru de bere, iar un român munceşte 20 de minute pentru aceeaşi cantitate.Asociatia Berarii Romaniei

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Berarii României, 80% din berea consumată în România este achiziţionată de la marketuri, supermarketuri, magazine, fiind băută acasă, cu prietenii, la picnicuri etc., iar circa 20% din cantitatea de bere este consumată în circuitul HoReCa (hoteluri, restaurante, baruri, cluburi). Berea românească este foarte orientată către consumator, consumul de bere intrând puternic în cultura românului de aproape două secole.

Despre Asociaţia Berarii României

Cu o istorie de peste un deceniu, Asociaţia Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din ţară.În cei doisprezece ani de existenţă, Asociaţia Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.

Asociatia Berarii RomanieiMembrii săi actuali sunt importanţi producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte și reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.

Cele șase companii membre ale Asociaţiei asigură aproximativ 3.700 de locuri de muncă în cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unităţile de producţie ale membrilor Asociaţiei sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Începând cu anul 2008 Asociaţia Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociaţiile naţionale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveţia și Turcia.

Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.



Adaugata pe : 05 / 04 / 2016.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays