site traffic analytics

Pentru agenții de turism, viitorul nu sună bine: Turiștii se așteaptă ca roboții să lucreze în industria de travel

robots in travel

Un sondaj efectuat, recent, de Travelzoo pe un eșantion de 6.211 călători din Asia, Europa, America de Nord și America de Sud a dezvăluit că aproape 80% dintre respondenți se așteaptă ca roboții să joace un rol important în viața lor, până în 2020, trei sferturi dintre aceștia crezând că roboții le vor îmbunătăți viața în mod semnificativ. Aproape două treimi dintre respondenți s-ar simți mai bine dacă roboții ar fi folosiți în industria de travel.

Travelzoo, companie mondială de comerț media, a realizat cercetarea ca parte dintr-un poriect ”Future of Travel”, care explorează acceptarea roboților de către consummator, în industria de travel, și turism în general. Richard Singer, presedintele european al Travelzoo a susținut un discurs cu privire la concluziile acestui studiu în cadrul ITB Berlin - cel mai mare targ de turism din Europa,  împărțind scena cu Chihira Kanae, de la Toshiba - unul dintre roboții cu aspectul cel mai uman  din lume, care și-a făcut debutul european la eveniment. 

Potrivit studiului, turiștii internaționali se simt bine la gândul că roboții ar putea juca un rol important în vacanta lor, deși respndenții din unele națiuni par să fi fost mai prudenți în acceptare decât alții. respondenții Germanii și francezii au fost cei mai reticenți, în timp ce brazilienii și chinezii au fost cei mai pozitivi cu privire la modul în care robotica și inteligența artificială ar putea îmbunătăți experiența de vacanță, sau cea de călătorie în general, 92% dintre chinezi fiind încântați de idee.

Principalele avantaje observate de respondenți, în raport cu roboții, sunt legate de eficiența generală, reținerea informațiilor și reefectuarea apelurilor. Mai mult de trei sferturi dintre respondenți cred că roboții ar fi mai buni decât oamenii în  manipularea datelor  (81%) și comunicarea în diferite limbi (79%), în timp ce 76% cred că roboții au o memorie mai bună. 81% dintre respondenți au ales faptul că roboții au o energie aproape inepuizabilă drept un avantaj.

Raportat la cele observate., președintele Travelzoo a aprecita că trăim moment foarte interesante pentru industria de travel, care va fi revoluționată de tehnologie în ceea ce privește serviciile pentru clienți, divertisment și personalizare. Roboții și inteligență artificială și-au făcut debutul pe scena turismului, iar cercetarea cu privire la acceptarea la nivel mondial a roboților care să lucreze în turism este pozitivă. În timp ce apariția tehnologiei în servicii, cum ar fi majordomi și barmani roboți, este interesant de urmărit, cercetările indică faptul că turiștii văd drept soluție ideală combinația de roboți și oameni care să lucreze în tandem, în roluri orientate spre client.

"Consumatorii încă mai doresc oameni în imagine, deoarece în caz contrar există o teamă reală că nuanțele culturale, umorul și ironia vor dispărea, iar experiența de vacanță ar putea deveni prea impersonal” - a apreciat Singer. ”Dacă nu respectăm dorința de a păstra amprenta umană, riscăm să creăm ”robofobie”, când, de fapt, tehnologia poate îmbunătăți în mod semnificativ experiența de vacanță dacă toate elementele sunt utilizate în mod corespunzător."

Pionier în tehnologia robotului cu aspect uman este Toshiba, care a creat trei androizi de comunicare, dintre care doi sunt deja utilizați în Tokyo, într-o recepție de hotel și un centru comercial.

Sondajul Travelzoo a fost realizat prin intermediul unui chestionar online de către agenția de cercetare Norstat.


 



Adaugata pe : 12 / 04 / 2016.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays