site traffic analytics

Comisia Europeană amână cu trei luni decizia privind introducerea vizei pentru turiștii americani și canadieni

Mediterana in furtuna

Poziția oficială a Comisiei Europene

Într-o ședință susținută ieri la Strasbourg, Comisia Europeană a adoptat o comunicare politică cu privire la situația actuală și calea de urmat în ceea ce privește situația de non-reciprocitate cu anumite țări terțe în domeniul politicii vizelor. În timp ce reciprocitatea deplină cu Australia a fost atinsă în iunie 2015, iar cu Japonia în decembrie 2015, SUA, Canada și Brunei continuă să aplice obligativitatea vizelor pentru cetățenii unor state membre UE, chiar dacă cetățenii lor beneficiază de o scutire de vize la nivelul UE. Reciprocitatea renunțării la viză este un principiu al politicii comune a UE și, în conformitate cu normele UE adoptate de către Parlamentul și Consiliul European, în 2001, și, în cazul în care, în termen de 24 luni, nonreciprocitatea țărilor terțe nu este corectată, atunci acest lucru poate duce la suspendarea scutirii de vize pentru cetățenii acestor țări terțe. Orice decizie de acest gen trebuie să ia în considerare consecințele suspendării scutirii de viză pentru relațiile externe ale UE și ale țărilor sale membre. Comisia are obligația de a reacționa odată ce perioada de 24 luni expiră. În cazul SUA, Canada și Brunei, acest termen, stabilit de organul legislativ al UE, a fost atins pe 12 aprilie 2016, motiv pentru care Comisia Europeană a invitat Parlamentul și Consiliul European să lanseze urgent discuții și să ia o poziție cu privire la modul cel mai adecvat de rezolvare a situației, urmând să informeze Comisia cu privire la pozițiile respective până pe 12 iulie 2016, cel târziu.

Potrivit Comisarului cu Afaceri Interne, Migrație și Cetățenie, Dimitris Avramopoulos, "Reciprocitatea vizelor este un element fundamental al politicii de vize comune a UE. Cetățenii UE se așteaptă pe bună dreptate să călătorească fără viză în orice țară terță ai cărei cetățeni pot intra în spațiul Schengen fără vize. Astăzi, Comisia a evaluat consecințele juridice, politice și economice ale unei posibile suspendări temporare a scutirii de vize a SUA, Canada și Brunei și a cerut de la Parlamentul și Consiliu European pozițiile pe care trebuie să le ia în cele ce urmează. Reciprocitatea deplină în materie de vize va rămâne pe agenda relațiilor noastre bilaterale cu aceste țări, și vom continua să urmărim un rezultat echilibrat și echitabil."

În aprilie 2014, Comisia Europeană a primit notificări referitoare la cazurile de nereciprocitate cu Australia, Brunei, Canada, Japonia și SUA. Acestea au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, la 12 aprilie 2014. Situația de  nonreciprocitate cu Australia și Japonia a fost rezolvată, cele două țări oferind acum călătorii fără vize pentru toți cetățenii UE. Canada, însă, mai aplică obligativitatea vizelor pentru cetățenii din Bulgaria și România, iar SUA pentru cei din  Bulgaria, Croația, Cipru, Polonia și România. De asemenea, Brunei încă aplică obligativitatea vizelor pentru cetățenii Croației. Conform mecanismului de reciprocitate a vizelor stabilit de Parlamentul și Consiliul European, în cazul în care o țară terță nu a ridicat cerințele de viză în termen de 24 luni de la o notificare a unei situații de nereciprocitate, Comisia este obligată să verifice situația și să propună o suspendare temporară a scutirii de viză pentru cetățenii țărilor terțe în cauză, pentru o perioadă de 12 luni.

Regulamentul cere Comisiei să ia în considerare consecințele politice, economice și administrative ale suspendării scutirii de viză pentru relațiile externe ale UE și ale statelor sale membre. La momentul adoptării mecanismului revizuit, 21 state membre au subliniat într-o declarație că "instituțiile relevante ale Uniunii sunt obligate, înainte de orice propunere sau decizie, să examineze pe larg și să ia în considerare potențialele consecințe politice negative care ar putea provini din astfel de propuneri sau decizii".

Marea Britanie și Irlanda nu iau parte la dezvoltarea politicii comune în materie de vize, și nu sunt obligate la o eventuală suspendare a scutirii de vize.

Comunicarea prezentată de Comisie oferă o evaluare a consecințelor unei posibile suspendări și fezabilitatea punerii sale în practică. În conformitate cu evaluarea, este foarte puțin probabil ca statele membre să fie în măsură să proceseze un număr crescut de cereri de viză, în conformitate cu Codul de vize, în termen de 90 zile de la intrarea în vigoare a acestei decizii de obligativitate a vizelor și, în plus, o astfel de cerință ar putea avea ca rezultat o scădere a numărului de călătorii dinspre  Canada și SUA (și, de asemenea, din Brunei). Suspendarea ar putea atrage după sine consecințe economice considerabile, în special pentru industria aviatică, dar și un impact negativ asupra relațiilor externe ale UE cu doi parteneri strategici.

 

Feedback-ul industriei de travel, ETOA - Asociația Touroperatorilor Europeni

ETOA a considerat că această problemă a vizelor apare într-un moment în care coeziunea europeană - și zona sa de călătorie fără frontiere - este sub o anumită stare de stres. Austria tocmai a introdus un "plan de gestionare a frontierelor", la Pasul Brenner, iar controalel dese au loc la sau în apropierea frontierelor din întreaga Europă.

"Chiar dacă avem înțelegere față de demersurile Comisiei, aceasta este victima propriului său proces. Este important ca economia europeană să nu devină și ea o victimă. Afacerea de a caza vizitatori din SUA și Canada este o industrie extrem de importantă pentru Europa. Noi le vindem efectiv servicii în valoare de aproximativ 50 miliarde euro: este o industrie de export la același nivel ca și sectorul automobilelor. Milioane de locuri de muncă depind de ea.

Industria nu a mai avut nicio amenințare de acest nivel înainte, așa că este dificil să se facă estimări. Dar, atunci când se impune un regim de viză, ne putem aștepta la scăderi de cel puțin 30% pe segmentul leisure (inclusiv vizite la prieteni și rude), care reprezintă circa 80% din incomingul european” - s-a subliniat într-un comunicat de presă al ETOA.

Mario Bodini, presedinte ETOA, a apreciat legat de acest subject că "Ar trebui să existe reciprocitate, dar nu este o problemă de 15 miliarde euro și 600.000 locuri de muncă. Iar  reciprocitatea este un principiu larg ignorat în cercurile de viză: europenii se bucură de mult mai multă libertate de a călători în întreaga lume, decât se bucură restul lumii de venirea în Europa.

Din fericire, atât Consiliul, cât și Parlamentul European trebuie să ia în considerare impactul economic și aspectele practice ale oricărei mișcări. Și sunt copleșitoare aspectele practice. Chiar dacă cifrele ar scădea, ar lăsa principalele țări de intrare Schengen cu o sarcină de procesare de 10 milioane de vize. Numai aceasta și ar trebui să renunțăm la idee. "

La rândul său, Tom Jenkins, CEO al ETOA a adăugat, "Statele Unite și Canada sunt două dintre cele mai importante și de lungă durată piețe de origine ale noastre. Într-un moment de dificultate pentru industria turismului din Europa, acest lucru nu proiectează chiar un bun venit pentru ele. "

ETOA este principala asociație profesională pentru operatorii de turism și furnizori cu afaceri în destinații europene. Peste 800 membri contribuie cu mai mult de 12 miliarde euro la afaceri în Europa și printre ei se numără touroperatori offline și online, intermediari și revânzători; birouri de turism europene, hoteluri, atracții și alți furnizori de servicii turistice.


 



Adaugata pe : 13 / 04 / 2016.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays