site traffic analytics

Un seminar OPTBR și USH Pro Business a prezentat „Perspectivele Industriei Balneo în România”

 Baile Felix

Modul în care actorii economici dintr-o regiune reușesc să coopereze pentru a crea și dezvolta o identitate competitivă a zonei este fără îndoială condiție sine qua non pentru dezvoltarea industriei balneo din România, și una dintre principalele concluzii ale seminarului   „Perspectivele Industriei Balneo în România”,  organizat, ieri, de Centrul USH Pro Business, împreună cu OPTBR. Pentru această  idee au pledat o serie de profesioniști cu experiență în domeniul clusterelor, cooperării regionale, structurilor asociative ale mediului de afaceri și industriei hoteliere.

Avantajele acestui model asociativ au fost prezentate de Costin Lianu, membru fondator Clustero, director general USH Pro Business, care a semnalat importanța capacității de asociere și a încrederii în construirea unui cluster  pe domeniul industriei balneo. El a precizat pașii și modul de lucru, și a furnizat exemple ale unor clustere de success. În opinia sa,„în România există în momentul de față patru clustere active în domeniul balnear și al turismului medical”.

spa

Francois Renaut, reprezentant al Vichy România, a explicat modul în care, pornind de la termalism, Vichy s-a transformat într-un brand emblematic pentru tratamente medicale, recreere și nutriționism. Secretul din spatele acestui success esre legat de „forța asocierii și cooperarii între diverși actori pentru a valorifica la maxim avantajele oferite de regiune, transformând-o într-o atracție”.

Prof. Univ. Dr Ion Pargaru, președinte OMTR, a subliniat că „România trebuie să se inspire din aceste exemple atunci când dorește să valorifice avantajele unor resurse balneare (…) Turistul modern nu vine într-o stațiune doar pentru băi, ci are nevoie de multe alte servicii care să îl convingă să opteze pentru o astfel de destinație”

Președintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova, Adrian Voican,  a reliefat faptul că „turismul balneo are o cotă de piață de numai 10% din total turismului în România, dar este în continuă creștere, fiind unul dintre cele mai dinamice segmente”. Creșterea acestei cote de piață va fi influențată de investițiile private semnificative în facilități balneo la standarde înalte.

Situația la zi a industriei balneo din România a fost prezentată de Secretarul General OPTBR, Rodica Pencea, care a apreciat că  „investitorii din industria hotelieră sunt un motor al dezvoltării acestei forme de turism care combină deja tratamentele balneare cu forme de tratament medical general și de recreere.”

În finalul evenimentului s-au remarcat două intervenții interesante: cea a lui Marius Andra, director al Direcției de Turism din cadrul MECRMA, privind susținerea pe care autoritățile guvernamentale o acordă sectorului, respectiv a Iulianei Barbu, director  de marketing al Centrului de Tratament Sanconfind Câmpina, care a prezentat povestea de succes a unei investiții integral private în domeniul tratamentului balnear,  pornind de la o resursă specifică și unică zonei: „apa sărată de cea mai mare densitate din România”.

Atragerea de investiții în zonele balneo este un obiectiv strategic important atât pentru societăți comerciale, cât și pentru clustere, motiv pentru care USH Pro Business va pregăti un studiu pe această temă, ce va fi lansat până la sfârșitul acestui an.

 La eveniment au fost prezenți, alături de firme, reprezentanți de clustere și personalități din mediul academic.

 

 

 

    

 

 



Adaugata pe : 18 / 05 / 2016.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Booking Bucharest
Le Chateau
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays