site traffic analytics

Alin Burcea (ANAT): Rata de reușită ca să aduci turiști străini e destul de mică, din cauză că România nu are brand

Alin Burcea presedinte ANATVoucherele de vacanţă, intrate în vigoare anul trecut, nu funcţionează, spune noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, care solicită Guvernului să elimine comisionul de 10%pe care trebuie să-l pună agenţiile de turism, precum şi posibilitatea ca instituţiile de stat să le poată oferi angajaţilor aceste tichete.

“Voucherele de vacanţă nu funcţionează. Se vând extrem de greu pentru că în softuri nu pot exista două preţuri, două modalităţi de plată. Problema este tehnică. Am vorbit cu 30 de agenţii, niciuna nu vinde. Nu putem avea în acelaşi sistem două preţuri. În acest moment se lucrează cu două tarife, eu refuz să fac aşa ceva. Nu ai cum sa ai două preţuri la acelaşi produs”, a declarat Alin Burcea, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), la prima conferinţă organizată de la numirea în funcţie.

ANAT cere totodată Guvernului ridicarea interdicţiei aplicate sistemului de stat de a acorda vouchere de vacanță, pentru ca şi bugetarii să poată folosi voucherele de vacanţă, dar şi desfiinţarea limitei de 10% a comisionului care îngreunează activitatea agențiilor de turism.

“Trebuie eliminat comisionul de 10%. În acest moment, există o limită pentru comisionul pe care trebuie să-l pună agenţiile de turism şi această limită este de 10%. Or, în practică, marea majoritate a turiştilor nu plătesc numai cu vouchere de vacanţă sau numai cu lei. 80% din situaţii, turiştii plătesc 50% cu vouchere de vacanţă, 50% cu lei. Şi nu avem posibilitatea tehnică din punct de vedere al softului cum să împărţim, cum să vindem. Să vindem produsul cu 10% commission pentru jumătate din el şi jumătate cu 14%? Şi din acest motiv nu există efervescenţa pe care ne-o imaginam noi că trebuie să o genereze legea voucherelor de vacanţă, care este foarte bună, în afară însă de acest lucru, care nu e în regulă, de comisionul de 10%”, spune Burcea.

Avantajul voucherele de vacanţă pentru angajat este o majorare salarială, o modalitate de refacere a capacității de muncă, posibilitatea de a cunoaște țara în care trăiesc, spune Burcea.

”Avantajele pentru industria turismului, creșterea turismului intern, un plus de 400 milioane euro”, a precizat șeful ANAT.

De asemenea, ANAT cere Guvernului ca agenţiile de turism să plătească o cotă redusă de TVA de 9%.

“Pachetele turistice cu cazare şi masa, serviciile de restaurant sunt taxate din 2015 cu 9%. Un alt actor important pe piata turistică, agenţiile de turism, plătesc 20%”, afirmă preşedintele ANAT.Alin Burcea presedinte ANAT

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism mai solicită Guvernului susținerea activității de incoming și încurajarea, cu fonduri, a agențiilor care aduc turiști străini în România. Adică pentru fiecare turist pe care o agenţie de incoming îl aduce în România să-i scadă din impozitul pe profit.

Rata de reușită ca să aduci turiști străini e destul de mică, din cauză că România nu are brand, spune Burcea. Astfel, marfa vândută nu poate fi scumpă.

”Ca să aduci străini în România este o loterie. Te duci la târguri și poți să nu prinzi niciun deal (afacere, n.r.)”, a menționat Burcea.

La data de 19 mai existau 3.018 agenţii licentiate de Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT). Din acestea, numai 30 de agenții fac incoming. Mai mult, 1.533 de agenții nu au făcut încă dovada că dețin licențele acordate de ANT.Litoral

Altfel, potrivit şefului ANAT, creșterea numărului de turişti pe litoralul românesc este incredibilă.

“De când cu atentatele, litoralul a crescut. Estimăm o creștere de 20%. Ne luăm după vânzările pe early-booking”, apreciază Burcea, care estimează că gradul de ocupare din iunie este de 80%.

România are cel mai lat ţărm la Marea Neagră. 33 de hectare în plus au apărut pe litoralul românesc, în urma unor investiții de 170 milioane euro, la Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud și Eforie Nord. Proiectul ar putea adduce peste 50.000 de turiști anual la mare, apreciază președintele ANAT.

De asemenea, preşedintele ANAT spune că autorităţile trebuie să elaboreze programe şi pentru zonele de munte şi pentru staţiunile balneo.

“Pe munte şi pe balneo de zece ani nu am auzit de programe. Jumătate din hotelurile şi pensiunile de la munte construite după 1990 sunt de vânzare. Pentru că nu există strategie pentru zona de munte”, a adăugat Burcea.

Acesta a mai spus că, în şapte ani România a avut la dispoziţie 68 milioane euro, din care 26 milioane euro nu s-au folosit.

Preşedintele ANAT contestă totodată şi faptul că Guvernul a alocat prea puţini bani pentru promovarea turistică a României. În plus, România nu are o strategie de promovare coerentă, s-au făcut prea multe strategii în ultimii 20 de ani, afirmă Burcea.

“După 16 ani, e incredibil că pentru promovarea României se acordă numai 2 milioane euro, e penibil. Sunt fonduri puţine, care nu ajung nici măcar participarea la târguri. România ar avea nevoie de minimum 5-6 milioane euro anual pentru promovare”, afirmă Burcea, care precizează că sunt necesare și programe multianuale pentru promovarea turistică a României.

România a primit anul trecut 2,2 milioane turişti, comparativ cu Bulgaria, de exemplu, care avut 9,5 milioane turiști străini în 2015.

Încasările din turism se ridică la 2 miliarde euro, spune Burcea, dar ar putea fi mai mari, dacă România ar ştii să se promoveze din punct de vedere turistic.

“România în contiuare nu are brand. Se întâmplă multe lucruri bune, dar când spui Romania nu se declanşează neapărat ceva”, a specificat Alin Burcea.

Președintele ANAT spune că Dracula, Delta Dunării, circuitele culturale și Peștera Sfântului Andrei din Dobrogea ar fi obiectivele cu care România ar putea atrage turiști din toate colțurile lumii.

Training pentru agenţii de turism, să cunoscă Legea Concurenţei

Alin Burcea, ales vineri preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), spune că organizaţia va încheia un contract, cel mai probabil cu casa de avocatură David şi Baias, pentru ca agenţiile şi agenţii de turism să beneficieze de seminarii, de training, “ca la copiii retardaţi”, să cunoscă mai bine Legea Concurenţei.

“Ideea cu Consiliul Concurenţei este că are nişte reguli foarte dure, pe care poate noi din păcate nu ştim. Le-am solicitat (casei de avocatură, n.r.) să facă training. ANAT va organiza cel puţin trei traininguri, la Bucureşti, la Cluj şi la Timişoara, ca la copiii retardaţi, să discutăm despre Legea Concurenţei. Pentru că, în principiu, elementele le ştim toate, numai că la Consilul Concurenţei nu sunt lucrurile numai de principiu, e vorba şi de detalii. Probabil că până în septembrie vom face cele trei seminarii. Eu jumătate din Legea Concurenţei o ştiu pe dinafară, dar trebuie să o înveţe toată lumea”, a mai spus noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Consiliul Concurenţei a demarat în aprilie o investigaţie privind o posbilă încălcare a regulilor de concurenţă pe piaţa comercializării produselor turistice şi a pachetelor de servicii turistice prin agenţii de turism, după o sesizare anonimă, autoritatea suspectând agenţiile de turism că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a pachetelor turistice.

Agenţiile anchetate sunt: Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel şi Amarino.

Burcea spune că, faptic, nu s-a întâmplat nimic şi că nu există nicio înţelegere între touroperatori.

“Nu există întelegi de preţ între noi, pentru că nu se pot realiza. Dar mi-aş dori să mă înteleg mai bine cu competitorii mei. Eu vreau să mă întâlnesc cu domnul Chirițoiu şi să-i spun că ANAT îi stă la dispoziție 25 de ore, ca să-i explicăm cum funcţionează industria, cine suntem. Noi suntem oricând deschişi să-i spunem cum lucrăm şi ce facem”, a adăugat preşedintele ANAT.

Acesta spune că speră ca în final să primească doar un avertisment, în sensul că să fie mai atenţi ce discută.

“Ancheta Consiliului Concurenţei a pornit de la un film, de la nişte discuţii, o întâlnire de peste o sută de agenţii de acum trei ani, la Predeal. A filmat un operator de la Constanţa, deci vă daţi seama de cât de ascunse erau discuţiile. S-a discutat mult fel dede fel de probleme pe care le au agenţiile de turism, nu pot da detalii, e o anchetă în curs”, a precizat Alin Burcea.

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile şi punctele de lucru ale mai multor companii active pe piaţa serviciilor turistice, iar documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.

Aceasta este prima investigaţie declanşată de autoritatea de concurenţă în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă. Această platformă reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la activităţile de tip cartel ale unor companii.

ANAT este asociaţia patronală a agenţiilor de turism din România şi are ca membri activi circa 500 de agenţii de turism, cele mai importante din ţară, ce cumulează peste 85% din vânzările de pachete turistice și servicii de călătorie. Agenţiile membre ANAT au împreună peste 5.000 de angajaţi şi vânzări cumulate de aproximativ 1 miliard de euro.

 

 

 

 



Adaugata pe : 29 / 05 / 2016.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays