site traffic analytics

CE NOUTĂŢI A ADUS ROMANIAN TRAVEL FORUM

Romanian Travel Forum 2017Atunci când organizez evenimente sunt adeseori întrebat de către prieteni, parteneri, cunoştinţe: ce nevoie mai avem să ne strângem la un loc? Nu pierdem timpul azi, când avem la dispoziţie internet, tehnologii etc.? Ce scop avem? Ce urmărim?

Întrebările sunt pertinente, dar cred că răspunsurile sunt pe măsură. Oamenii au nevoie mai mult ca oricând de interacţiune faţă în faţă. Se ştie bine că “brainstorming”-urile au succes atunci când reuneşti oameni cu scopuri comune faţă în faţă, nu virtual. Secretul constă în interactivitate şi în a invita oameni cheie, cu putere de decizie, chiar şi pe moment. Abilitatea de a pune întrebări este una dintre bazele comunicării umane. Fără a folosi întrebările, pur şi simplu nu putem învăţa unul de la altul. Dacă te-ai gândit vreodată cum decurg conversaţiile, una din întrebările de bază este „ce mai faci?”. Atunci când pui sub semnul întrebării abilitatea oamenilor de a pune întrebări, pentru a afla şi răspunsurile, pui sub semnul întrebării o parte foarte importantă a experienţei de învăţare. Acesta este un lucru inacceptabil pentru tinerele generaţii. Dar întrebările nu trebuie să contenească în timpul unui eveniment. În aceste zile şi timpuri, chiar ar determina ca evenimentul să fie mai bun. Aceste tipuri de întrebări active precum şi sesiunea de răspunsuri pot să aibă loc şi în timpul unei prezentări aparent de modă veche. Chiar dacă sunt sute sau mii de participanţi în aceeaşi încăpere cu speaker-ul, el sau ea pot folosi un ecran montat pe scenă pentru a selecta din diversele întrebări pe care membrii audienţei le pot adresa prin intermediul telefoanelor mobile. Vorbitorul chiar poate integra răspunsurile la aceste întrebări în cadrul prezentării pentru a acoperi orice răspuns sau întârziere la unele întrebări până în momentul în care se va ajunge la acestea. Pe deasupra, există un timp şi un loc pentru orice. Cu tehnologia de astăzi, generaţiile tinere şi nu numai posedă abilitatea de a întreba tot ce doresc  chiar în timpul prezentării şi au pretenţia unui răspuns rapid de la speaker. Rata de participare va fi mai mare pentru organizaţiile/întrunirile care oferă valoare, respectiv mai mică pentru cele care nu o vor face (dacă mai există aşa ceva). Cred că vom asista la o consolidare a industriei evenimentelor.
În acest scop am organizat cea de-a cincea ediţie a Romanian Travel Forum, tradiţie începută în 2014. Am reuşit să aducem speakeri şi participanţi de prestigiu şi ne-am lăsat pe mâna tehnologiei de ultimă oră. Evenimentul a fost organizat pe 15 martie, la Le Chateau - cel mai modern şi de elită complex de evenimente din România- de Innovation Travel, în parteneriat cu Incoming Romania Association și Consulatul Onorific al Republicii Bulgaria la Ploiești. Am hotărât să facem un pas Romanian Travel Forum 2017înainte, urmărind strategiile de comunicare împreună cu compania specializată “The Story Board”. Participanţii s-au înscris printr-un formular online, iar monitorizarea participării lor a fost efectuată, la faţa locului, prin aplicaţia de servicii de înregistrare XTag, aceştia primind automat, la un desk deservit de profesionişti, ecusoane printate cu numele şi firma pe care o reprezintă.
Lucrările Forumului au fost deschise de Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre. Printre speakeri s-au numărat nume importante din industria turismului, precum Alin Burcea, preşedinte ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism) şi CEO Paralela 45, Liviu Moraru, secretar general ANAT, Florin Jianu, fost ministru al IMM-urilor şi Antreprenoriatului şi antreprenor, Anca Nedea, fost secretar de stat al Autorităţii Naţionale pentru Turism, Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi director general Ibis România, Gulen Hashmi, directorul general al hotelului Tempo din Bucureşti, Rosen Rusev, consulul onorific al Bulgariei la Ploieşti, Ştefan Baciu, preşedintele Clubului Presei de Turism – FIJET România, Dan Anghelescu, secretar general al Clubului Presei de Turism – FIJET Romania şi director general La Piovra Turista, Ovidiu Tudor, preşedintele Asociaţiei Incoming Romania, Sorin-Alexandru  Ionescu, Fivestar Hospitality and Leisure Consulting etc. De asemenea, au fost prezente delegaţii din Republica Moldova şi Bulgaria. Un moment surpriză ne-a fost oferit de maestrul Nicolae Voiculeţ, care a relaxat participanţii cu un minirecital la nai. Alături de noi au fost circa 50 de jurnalişti şi bloggeri.

Specialistii în turism şi-au lansat programele pentru atragerea de turişti în acest an, respectiv lansarea produselor dedicate Marii Uniri, care va fi aniversată anul viitor, lansarea de obiective turistice noi, tururi interregionale, dar şi lansarea unei aplicaţii care va descrie 1000 de obiective cultural-turistice, disponibilă în 10 limbi internaţionale.

Potrivit lui Alin Burcea, preşedintele ANAT, “Incomingul este privit de Ministerul Turismului drept viitorul turismului în România! Punem în prim plan problemele legate de vize precum şi de promovare a României în străinătate. Pentru China, Iran şi ţările arabe, România acordă foarte greu vize. Bulgarii le oferă imediat, noi îi ţinem 60 de zile. Legat de promovare, anul trecut, Ministerul Turismului a avut un buget de promovare de doar 2 milioane de euro, care a ajuns numai pentru târguri. Acum, avem deocamdată 5 milioane de euro. Trebuie să identificăm două ţări ţintă, pentru care să facem spoturi şi bannere, promovare media. Ele ar putea fi China şi Rusia.
Alin Burcea a anunţat, în premieră, la Romanian Travel Forum, că în primăvara anului 2018, ANAT va organiza un Târg de Incoming în România. “Pentru început, dorim să avem măcar 150 de invitaţi străini, agenţii de turism şi jurnalişti, cărora să li se plătească totul, în urma unui parteneriat între Romanian Travel Forum 2017ANAT şi Ministerul Turismului. Vom introduce, în premieră, în România, conceptul de Hosted Buyers - profesionişti din turism invitaţi de ţara care doreşte să se promoveze”, a adăugat Alin Burcea.
Potrivit ministrului Turismului, Mircea Titus Dobre, Legea impozitului specific va beneficia şi de norme metodologice. Acesta a adăugat că a semnat ordinul, iar până la sfârşitul acestei săptămâni ar trebui semnat şi de ministrul Finanţelor. Legea care se va aplica în turism şi alimentaţie publică va avantaja complexurile hoteliere, dar şi hotelurile, pensiunile sau restaurantele situate în zonele limitrofe ale oraşelor şi va determina impozitul specific prin însumarea impozitului stabilit pentru fiecare activitate desfăşurată.

Incomingul trebuie să fie prioritatea turismului românesc

Ovidiu Tudor, preşedintele Asociaţiei Incoming Romania (AIR), a punctat principalele probleme cu care se confruntă incoming-ul românesc. În primul rând, incomingul trebuie definit ca export de servicii. Este necesară susţinerea incomingului de către autorităţile locale şi centrale, prin politici de fiscalitate adecvată şi facilităţi precum prime de incoming / export. Dezvoltarea incomingului românesc se poate face doar prin implicarea tuturor actorilor: autorităţi, asociaţii profesionale, Romanian Travel Forum 2017agenţi economici, asociaţii de promovare.
Eficientizarea promovării României  ca destinaţie turistică de interes internaţional se poate realiza prin utlizarea brandului de ţară existent, prin aplicarea planurilor de marketing realizate la nivel naţional, prin implementarea conceptelor de management al destinatiei, la nivel local şi naţional. Este necesară organizarea ghizilor în Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Ghizi pt a-şi apăra şi susţine drepturile. De asemenea, este importantă înfiinţarea poliţiei turistice pentru protecţia turismului şi a turiştilor în România. Companiile aeriene româneşti pot susţine incomingul, creând şi beneficiind de un trafic de turişti străini spre România.
Anca Nedea, antreprenor şi fost preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, subliniază că nu poţi face marketing fără o strategie în turism, iar un brand are nevoie de instrumente de promovare.

Bucureşti a devenit oraş turistic

Potrivit lui Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), iulie şi august nu mai sunt luni low season în Bucureşti de mai mulţi ani, Capitala atrăgând şi turişti de leisure. Acesta subliniază că primul blocaj în calea incomingului este forţa de muncă.
Dan Anghelescu, secretarul general al Clubului Presei de Turism – FIJET România şi director general La Piovra Turista, este de părere că Bucureştiul este una dintre cele mai frumoase capitale europene, cu peste 1000 de obiective cultural-turistice, o metropolă cu viaţă non stop, cu artă, arhitectură (de la medievală până la comunistă), cultură, viaţă de noapte, evenimente. Aici te poți simți foarte bine cu numai 40 euro/zi - cazare apartament regim hotelier  3* de la 25 euro/ noapte, prânz 4 euro, transport metrou  1 euro, cină 6 euro, bere 4 euro (3 pahare).
Alin Pătru, membru al consiliului de administrație al Asociației Naționale pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) a urmărit prin prezentarea de la Romanian Travel Forum conștientizarea și depășirea clișeelor pe care un număr important de parteneri profesioniști sau potențiali turiști din România le au față de oferta turistică a statului vecin. Au fost evidențiate ofertele turistice de peste Prut și din stânga Nistrului, cu accentuarea dezvoltării turismului de evenimente. Moldova va înființa un Birou Național de Convenții, distinct de Centrul de Informare Turistică ce se va deschide la Chișinău. Participanții români au fost invitați să se înscrie la Festivalul European de Turism și Strategie, eveniment internațional de prestigiu, care va avea loc la Chișinău în perioada 31 mai - 3 iunie 2017.
“Am fost foarte impresionată de căldura și deschiderea cu care colegii din România au primit prezentarea noastră despre prima ediție a Festivalului Underland, desfășurat anul acesta pe străzile subterane de la Cricova. Pentru echipa Underland aceasta este o confirmare că scopul nostru, acela de a genera trafic turistic prin evenimente culturale, este unul care are susținerea profesioniștilor din România. Îi așteptăm cu drag alături de turiștii lor la proiectele noastre”, a declarat Alexandra Zemtsovskaya, de la agentia PRofile.

România şi Bulgaria se pot promova împreună

Potrivit lui Rosen Rusev, consulul onorific al Bulgariei la Ploieşti, interconectarea circuitelor culturale românești cu cele existente în întreaga regiune balcanică, turismul dunărean de croaziere, turismul rural românesc conectat cu cel din statele vecine Bulgaria, Moldova, Serbia și mergând cu trasee până în Grecia de Nord, nu în ultimul rând turismul religios în aceste țări, toate majoritar ortodoxe, sunt elementele unui viitor previzibil avantajos pentru operatorii noștri de turism.
„Deși țările Uniunii Europene s-au obișnuit să ia cele două țări “la pachet”, comunitățile noastre de afaceri încă ezită când se lansează în proiecte trans-dunărene, fie ele în turism sau în orice alte industrii conexe. Pornind de la faptul că ministerele de profil ale ambelor țări au proiecte ambițioase de promovare externă pe piețe terțe, aș menționa că personal consider deosebit de importantă abordarea împreună a acestor piețe, de către Dumneavoastră, profesioniștii, în special pentru turiștii provenind din Extremul Orient, țările Pacificului de Vest și, de ce nu, chiar SUA și Canada. Pachetele regionale nu numai că ar fi deosebit de atractive pentru acești turiști, dar ar mări coeziunea companiilor de turism din regiunea noastră și le-ar spori competitivitatea pe piețele globale”, a subliniat Rosen Rusev.
Următoarea ediţie a Romanian Travel Forum va avea loc în octombrie 2017
Obiectivele evenimentului au fost atinse, în sensul că, la faţa locului, s-au creionat parteneriate şi strategii, s-au luat decizii şi, nu în ultimul rând, Forumul a fost prilej de networking pentru oamenii din industria turistică şi nu numai. În premieră, au fost invitaţi şi reprezentanţi ai altor industrii: auto, bancară, real estate, transporturi, training, IT.
Romanian Travel Forum va continua şi „virtual”, prin intermediul unui grup de discuţii şi al site-ului www.romaniantravelforum.ro. Subiectele care „ard” vor fi pregătite, pas cu pas, mai din timp, pentru următoarea ediţie, care va avea loc la începutul lunii octombrie, în Bucureşti.




Adaugata pe : 26 / 04 / 2017.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Le Chateau
Booking Bucharest
Evensys Top Hotel
Corali Holidays
Destinatii.eu
Paradis Vacante de Vis
Agentia Mos Craciun
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Domeniile Ostrov
Max Holidays