site traffic analytics

2017: pasagerii români ai companiilor aeriene ar fi trebuit să primească despăgubiri de 12 milioane de euro

·         AirHelpAirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, a identificat pe tot parcursul anului 2017 peste 42.000 de pasageri români eligibili pentru compensații din partea companiilor aeriene. Dacă aceștia ar aplica pentru compensații, așa cum sunt îndreptățiți potrivit directivei europene 261/2004, suma despăgubită s-ar ridica la aproximativ 12 milioane de euro

·         Din cauza numărului mare de întârzieri și/sau anulări, Turcia a fost destinația cea mai problematică pentru pasagerii români în 2017. Cele mai multe zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate sunt pe ruta București-Istanbul (Ataturk Airport), mai exact anul trecut 621 de zboruri au înregistrat o întârziere cumulată de 14.134 de minute, adică echivalentul a aproximativ 10 zile.

AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, anunță că pe parcusul anului 2017 peste 42.000 de pasageri care au călătorit din România au fost afectați de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări și supraîncărcări ale curselor. AirHelp a calculat valoarea totală a compensațiilor eligibile la aproximativ 12 milioane de euro (1 ianuarie 2017-31 decembrie 2017). Între orașele din România și cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări.

 

Cea mai aglomerată lună pentru România, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinațiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) si Munchen (Germania). Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timișoara-București, cu 17%.

 

 

Top 3 cele mai afectate destinații (1 Ianuarie – 31 Decembrie 2017)

Procentul zborurilor întârziate sau anulate (1 Ianuarie-31 Decembrie 2017)

 

1.      Istanbul, Turcia

26  %

2.      Viena, Austria

17 %

3.      Munchen, Germania

 16 %

 

 

Spre comparație cu aeroporturi precum Singapore Changi, care are referințele cele mai bune, sau London Gatwick, aflat la polul opus, aeroporturile din România nu se află nici la coada clasamentului celor mai problematice, nici în topul lor. Performanțele înregistrate le plasează la mijlocul clasamentului.

 

Topul AirHelp, care ia în calul punctualitatea, serviciile și rata de procesare a cererilor pentru compensații, arată că operatorii aerieni Tarom și Ryanair au printre cele mai slabe performanțe.

 

Potrivit lui Ştefan Radu, country manager AirHelp, “Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal în lunile august și septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcați câteva zile la rând, dar nu au primit informații cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulți dintre aceștia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensații de la companiile aeriene, compensații care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deși este dreptul lor, mai puțin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensații. Recomandăm pasagerilor care au fost afectați de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-și citească drepturile și să se asigure că nu renunță la o compensație pe care sunt îndreptățiți să o primească. Misiunea AirHelp este să ajutăm pasagerii să-și primească compensațiile. Este dreptul lor”.

Pasagerii companiilor aeriene care au avut întârzieri sau anulări pot să-și verifice eligibilitatea pentru compensații în aplicația gratuită AirHelp, disponibilă pentru iOS și Android sau pe site-ul AirHelp. Întreg procesul nu durează mai mult de câteva minute.

 

Despre AirHelp

 

1.      AirHelp este lider mondial în recuperarea de compensații pentru companiile aeriene. Din 2013, de când a fost lansat, AirHelp a ajutat mai mult de cinci milioane de pasageri din întreaga lume, compensațiile recuperate pentru aceștia depășind 300 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țări, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

 

2.      Metodologia AirHelp: Compania are cea mai de încredere și precisă bază de date din lume privind zborurile companiilor. Baza de date AirHelp strânge multiple informații dintr-o varietate de surse de încredere, precum agenții guvernamentale, bazele de date ale aeroporturilor, flight – tracking, istoricul companiilor aeriene și date de brokeraj comercial. Astfel, AirHelp poate oferi o imagine corectă și reală a intârzierilor, anulărilor zborurilor la nivel mondial, circumstanțele lor și probabilitatea apariției acestor tipuri de probleme.

 



Adaugata pe : 13 / 02 / 2018.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Le Chateau
Traian Badulescu
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Paradis Vacante de Vis
Max Holidays
Corali Holidays
Booking Bucharest
Destinatii.eu
Agentia Mos Craciun