site traffic analytics

Cât de perturbate vor fi zborurile pasagerilor companiilor aeriene după accidentul Ethiopian Airlines?

  • Ethiopian Air Boeing- Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a decis închiderea spațiului aerian european pentru aeronavele Boeing 737-8 MAX
  • - În urma numeroaselor întrebări primite cu privire la pașii următori în această situație, AirHelp răspunde celor mai frecvente

Pasagerii companiilor aeriene care aveau în plan călătorii în și către Europa se pot aștepta la haos, odată cu decizia Agenției Europene pentru Siguranța Aviației de a închide spațiul aerian pentru aeronavele de tip Boeing 737-8 MAX.

 

Vedem deja impactul supra-turismului în industria aeriană și ne așteptăm ca numărul de pasageri să crească în fiecare an. Ținând cont de aceste lucruri, foarte multe companii aeriene nu au capacitatea de a utiliza alte aeronave pentru surplusul de pasageri. În mod normal, companiile aeriene nu au o aeronavă de rezervă pentru fiecare zbor operat.  Dacă companiile aeriene acționează rapid și privesc în viitor, ar putea evita problemele prin redistribuirea zborurilor. Oricum, fără o atitudine proactivă, această situație poate duce la anularea sau supra-rezervarea curselor și, în ultimă instanță, la refuzul îmbarcării pasagerilor. 

 

Companiile aeriene trebuie să aibă grijă de pasageri. Oricum, pentru că Uniunea Europeană a fost cea care a decis închiderea temporară a spațiului aerian pentru Boeing 737 MAX, următoarele anulări de curse, din cauza avionului programat să opereze rutele, sunt considerate cazuri de excepție, prin urmare, pasagerii nu beneficiază de compensații potrivit Directivei EC261/2004. Ne pare tare rău pentru familiile pasagerilor care au murit în tragicul accident al Ethiopian Air, și salutăm decizia EASA de a interzice operarea avioanelor MAX întrucât siguranța în industria aeriană primează. 

 

Dacă un zbor comercial se anulează ca urmare a deciziei EASA, ce soluții au pasagerii lui? Un asemenea eveniment este acoperit de asigurarea de călătorie?

 

Dreptul consumatorului la compensație depinde în primul rând de circumstanțe - se poate lua în calcul aeroportul de pe care decolează sau cel de destinație -, și în al doileea rând de felul în care țara de origine a companiei aeriene a reacționat la problemele mecanice ale Boieing-ului. Zborurile perturbate din vina companiei aeriene, de cele mai multe ori, permit pasagerului să ceară despăgubiri conform directive europene, indiferent dacă aceasta a avut asigurare sau nu. Oricum, dat fiind faptul că, în mod oficial, mai multe țări din întreaga lume – în special China, Indonezia, Singapore, Australia, Malaezia, Oman, India, Irlanda și statele Uniunii Europene au decis să țină la sol aeronavele 737 MAX pe motive de siguranță, aceast lucru fiind considerat o circumstanță extraodinară, legislația de călătorii (ex. Directiva Europeană EC261, Convenția de la Montreal etc.) nu permite pasagerului dreptul la compensații.

 

Ar trebui pasagerii să-și reprogrameze viitoare zboruri care urmau a fi operate cu Boeing 737 MAX?

 

Da, pasagerii ar trebui să-și reprogrameze zborurile, pentru că nu există niciun indiciu cu privire la momentul în care interdicția pentru Boeing 737 MAX va fi ridicată.

Pasagerii ar trebui să ia în calcul mai degrabă reprogramarea călătoriei cu o altă aeronavă decât anularea acesteia, pentru că pasagerii care își anulează călătoria nu vor fi sub nicio formă eligibili pentru compensații. Pasagerii nu au dreptul la despăgubire sau rambursarea banilor pentru biletele achiziționate dacă decid să-și anuleze călătoria. Ca lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, AirHelp consideră că siguranța pasagerilor, a membrilor echipajului și a familiilor acestora trebuie să fie întotdeauna o prioritate.

 

Despre AirHelp

AirHelp este liderul mondial în obținerea de compensații, ajutând pasagerii să înțeleagă care sunt drepturile lor și să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste 10 milioane de pasageri. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 600 de angajați la nivel mondial.



Adaugata pe : 14 / 03 / 2019.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Traia Badulescu - Secretul emisferei
Le Chateau
Traian Badulescu
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Paradis Vacante de Vis
Corali Holidays
Booking Bucharest
Max Holidays
Destinatii.eu
Agentia Mos Craciun