site traffic analytics

Companiile aeriene consideră că recomandările Comisiei Europene sunt ambigue

Organizațiile Airlines for Europe (A4E), Reprezentanța internațională a companiilor aeriene în Europa (AIRE)Asociația Companiilor Aeriene pentru Regiunile Europene (ERA) precum și Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), reprezentând interesele colective ale companiilor aeriene europene, consideră neclare recomandările Comisiei Europene privind utilizarea de voucherele de călătorie rambursabile ca alternativă la rambursările imediate în numerar pentru zborurile anulate ca urmare a pandemiei COVID-19.

Cea mai recentă Recomandare CE este dezamăgitoare și confuză atât pentru companiile aeriene, cât și pentru pasagerii lor, deoarece:

1. Recomandările nu sunt obligatorii, dar ridică anumite așteptări cu privire la condițiile voucherelor. Unele companii aeriene pot fi mai bine plasate decât altele comercial pentru a îndeplini astfel de termeni.

2. Recomandările pot fi implementate diferit în diferite țări, doar parțial sau deloc - creând astfel riscul de denaturare a pieței.

3. Pasagerii nu sunt siguri la ce se așteaptă de la schemele de vouchere în funcție de țara în care locuiesc, deoarece acestea ar putea diferi în funcție de piețe.

Puse în fața unor rambursări în numerar de până la 9,2 miliarde de euro până la sfârșitul lunii mai, din cauza unui regulament care nu a fost niciodată conceput pentru a face față anulărilor în masă cauzate de o pandemie globală, companiile aeriene europene din martie au cerut CE să propună o modificare de urgență a Regulamentului 261 / 2004 în sprijinul voucherelor de călătorie rambursabile sau a rambursării întârziate a biletelor, în locul perioadei curente de rambursare de șapte zile.

„În timp ce pasagerii au un drept clar în privința rambursării biletelor, credem că voucherele rambursabile sau o rambursare întârziată a banilor reprezintă un compromis corect și rezonabil, având în vedere situația de lichiditate fără precedent în care se confruntă în prezent companiile aeriene”, a declarat Thomas Reynaert, directorul general al A4E.

Nu mai puțin de 16 state membre ale UE, care reprezintă 70% din cetățenii UE, și-au exprimat sprijinul pentru soluția emiterii de vouchere temporare. Aceasta este și abordarea adoptată de alte țări, precum Canada.

„Într-un moment în care companiile aeriene se confruntă cu cea mai mare criză din istoria lor, suntem dezamăgiți și intrigați că C.E. a ignorat solicitarea majorității statelor membre pentru o modificare temporară a Regulamentului 261/2004. Milioane de locuri de muncă sunt în pericol dacă companiile aeriene se prăbușesc. Acțiunea Comisiei va proteja acum consumatorii și va ajuta companiile aeriene prin criza actuală”, a declarat Rafael Schvartzman, vicepreședintele regional pentru Europa al IATA.

Prin emiterea de recomandări neclare în loc de adoptarea unor acțiuni decisive de reglementare, de care companiile aeriene au o nevoie atât de disperată, mai multe linii aeriene ar putea fi forțate să ajungă într-o situație financiară și mai precară, și cu până la 6,7 ​​milioane de locuri de muncă în domeniul aviației expuse riscurilor în toată Europa.

Montserrat Barriga, director general, ERA, a declarat: „Nu înțelegem de ce Comisia a ignorat recomandările majorității statelor membre care au lămurit că conectivitatea, concurența precum și alegerea consumatorilor în Europa trebuie să continue. Modificarea UE261 este esențială pentru a supraviețui acestei situații catastrofale care, în caz contrar, va afecta consumatorul și va duce la prețuri mai mari și la mai puține rute”.

„Avem nevoie de o conducere puternică din partea Comisiei, cu reguli fără ambiguitate și identice pentru toate companiile aeriene, mari și mici. Acum avem contrariul. Comisia chiar promovează denaturarea pieței”, a declarat Sylviane Lust, directorul general al AIRE.

Asociațiile invită statele membre ale UE în Consiliu să se asigure că o abordare armonizată a rambursărilor și a voucherelor în timpul COVID-19 este realizată printr-o ajustare temporară a cadrului actual al drepturilor pasagerilor.

Până la urmă, este un mare cerc vicios. C.E. se ferește să adopte poziții tranșante pentru a proteja drepturile consumatorilor, deci dorește să fie politically corect. Însă o reprogramare a zborurilor și a pachetelor turistice ar fi mai eficientă atât pentru consumatori, cât și pentru industriile de profil, deoarece ar garanta o siguranță. Dacă toți sau majoritatea consumatorilor ar cere imediat banii, paradoxal, nu ar ai avea de unde să-i ia, pentru că majoritatea companiilor aeriene și a firmelor de turism ar intra în faliment. Și astfel ar fi concediați și mulți angajați. Aceste firme au cheltuit mulți bani pentru angajați, întreținere etc. Iar în acest luni nu au putut să mai producă.



Adaugata pe : 14 / 05 / 2020.




← Înapoi





nici un comentariu

*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii





Paralela 45
Traia Badulescu - Secretul emisferei
Le Chateau
Traian Badulescu
Hotelul Roman Plaza
Hanul Ancutei
Rent a car
Alltur
Chicco
Romania
Paradis Vacante de Vis
Corali Holidays
Booking Bucharest
Max Holidays
Destinatii.eu
Agentia Mos Craciun